زاهدان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت : میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان زاهدان به ۵۵۵ میکروگرم بر متر مکعب رسیده، در حالی که حد بحران ۴۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

غلظت گرد و غبار در زاهدان به بیش از حد بحران رسید

به گزارش قدس آنلاین، رضا فرجی گفت: هم اکنون میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان زاهدان به ۵۵۵ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که در هوای زاهدان در وضعیت بحرانی و خطرناک است.

وی ادامه داد: طوفان شن ایجاد شده ناشی از وزش باد های شدید جنوب غربی در شب و روز گذشته در زاهدان است که از سمت کویر لوت و مرز استان کرمان با سیستان و بلوچستان می وزد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان تصریح کرد: غلظت گرد و غبار میزان دید را در زاهدان به ۹۰۰ متر، در نصرت آباد به ۵۰۰ متر و در خاش به ۲۰۰ متر کاهش داده است.

فرجی افزود: انتظار داریم به تدریج از غلظت گرد و غبار کاسته و شرایط آب و هوایی در زاهدان بهتر خواهد شد. وی با بیان اینکه امروز از شدت وزش باد کاسته می شود، اضافه کرد: امروز منطقه سیستان وزش بادهای سرد شمالی را داریم که امروز و فردا شاهد کاهش دما در استان هستیم.

وی بیان کرد: مجددا روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و نواحی شمالی افزایش می یابد وسامانه بارشی وارد استان می شود و روز های پنجشنبه و جمعه در کل استان شاهد افزایش ابر و بارش باران خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.