وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور طرح ترامپ برای ایجاد مناطق امن در سوریه را بررسی می‌کند و منتظر اطلاعات بیشتر در این زمینه است. او در عین حال تاکید کرد که مسکو اجازه نخواهد داد از این حربه برای براندازی دولت دمشق استفاده شود.

لاوروف: حاضریم با آمریکا درباره ایجاد مناطق امن در سوریه مذاکره کنیم

به گزارش "قدس آنلاین"، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی به تماس تلفنی اخیر ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا اشاره کرد و گفت: این تماس بر مبارزه با داعش، اوضاع سوریه و برخی مسائل دیگر متمرکز بوده است.

وی گفت: آمریکا در دوره رئیس‌جمهوری اوباما به تعهداتی که برای مقابله با تروریسم با آنها دست یافته بودیم، عمل نکرد که از جمله آن ایجاد مرکز مشترکی برای جنگ با تروریسم بود. نمی‌دانم آیا در دولت جدید ایالات متحده امکان پیگیری این قضیه وجود دارد یا نه اما ما امیدواریم که این امر ممکن باشد.

او گفت: در گفت‌وگوی ترامپ با پوتین، رئیس‌جمهور ایالات متحده تاکید کرد که باید در جنگ با داعش تغییرات چشمگیری ایجاد شود. بحث ایجاد مناطق امن در سوریه که از سوی ایالات متحده مطرح شده قابل بررسی است. به نظر می‌رسد این طرح با پیشنهادات پیشین که در نظر داشت چنین مناطقی را به پایگاهی برای ایجاد یک دولت موازی در سوریه و سپس بر اندازی دولت دمشق تبدیل کند، متفاوت است.

او ادامه داد: ما پیشتر طرح‌های این چنینی را در لیبی شاهد بودیم که به دست آویزی برای دخالت نظامی در لیبی تبدیل شد. روسیه هیچ گاه اجازه وقوع چنین امری را در سوریه نمی‌دهد. طرح جدید دولت آمریکا برای ایجاد مناطق امن در سوریه با محور کمک به آوارگان و جنگ زدگان سوری است و هدف از آن سامان دادن به مساله پناهجویان اعلام شده که دولت روسیه آماده بررسی آن است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.