از سوی دیگر این وزرا احساس می کنند بین وزرای مختلف و اعضای کابینه هماهنگی های لازم وجود ندارد؛ به عنوان مثال در حوزه اقتصاد وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مشاورین اقتصادی رییس جمهور و دولت باید حرفشان مشترک باشد ؛ اما به نظر می رسد امثال طیب نیا احساس می کنند در کابینه "یک حرف زده نمی شود

چند صدایی در کابینه، برخی وزرای روحانی را به نماندن ترغیب می کند

حسین نجابت، نماینده دوره های هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با«قدس آنلاین» درواکنش به اظهارات علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید در واپسین ماه های باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مبنی بر اینکه دیگر وزیر نخواهد شد، اظهار داشت: به نظرم دو نکته در عدم تمایل برخی از اعضای کابینه دولت آقای روحانی از جمله آقای طیب نیا برای نماندن مطرح است یکی اینکه انتظاراتشان از دولت و کارشان در وزارت خانه متبوعشان محقق نشده است.

وی افزود: از سوی دیگر این وزرا احساس می کنند بین وزرای مختلف و اعضای کابینه هماهنگی های لازم وجود ندارد؛ به عنوان مثال در حوزه اقتصاد وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مشاورین اقتصادی رییس جمهور و دولت باید حرفشان مشترک باشد ؛ اما به نظر می رسد امثال طیب نیا احساس می کنند در کابینه "یک حرف زده نمی شود".

نجابت در عین حال گفت: آقای طیب نیا استاد دانشکده اقتصاد هستند و این شرایط برایشان قابل تحمل نیست و تلقی شان بر اتلاف انرژی است لذا فکر میکنند باید کنار بروند تا فرد دیگری بیاید.

به گزارش «قدس آنلاین» علی طیب‌نیا  روز دوشنبه  ۴ بهمن ماه طی مصاحبه ای با روزنامه شرق می گوید:‌ "در دولت بعدی نخواهم ماند. امکان ندارد. بمانم که چه؟ می‌روم دانشگاه درسم را می‌دهم، انتقادم را می‌کنم، کارهای پژوهشی‌ام را پیش می‌گیرم، حقوقم هم بیشتر است، فحش هم کمتر می‌خورم. "

شایان ذکر است روابط عمومی وزارت اقتصاد در واکنش به طرح بحث عدم تمایل وزیر برای ماندن در سمت فعلی اش از سوی روزنامه شرق طی اطلاعیه ای متذکر شده است: "آنچه خبرنگار محترم روزنامه شرق در بخش مقدماتی گفتگو آورده، به گفته صریح وی، برداشت شخصی ایشان از صحبت های وزیر اقتصاد در هنگام خداحافظی و به عبارتی کاملا به طور غیررسمی بوده است. متاسفانه این نقل قول از سخنان غیررسمی وزیر اقتصاد، ناقص و تحریف شده است و برداشتهای نادرستی را القا می کند".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.