بجنورد – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از بالا بودن نرخ سود تسهیلات سرمایه در گردش برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی استان خبر داد.

بالا بودن نرخ سود تسهیلات توان رقابتی واحدهای صنعتی را کاهش داده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد صمدی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت : اعمال سود ۱۸ درصد برای تسهیلات سرمایه در گردش و رفع موانع تولید رقم بالایی است که این امر موجب شده تا قیمت کالا افزایش یابد و توان رقابتی بین واحدهای صنعتی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مسائل استانی و ملی در نشست گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی مرتفع می شود، افزود : در این نشست مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی پس از بررسی در کمیسیون‌های ذیل، به نشست گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی ارائه  و مورد طرح و پیگیری قرار می گیرد.

صمدی خاطرنشان کرد:  همچنین در راستای جلوگیری از ورشکستگی واحدهای صنعتی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران استان با حضور رئیس‌ کل دادگستری و دادستان تشکیل‌ شده  و در این نشست مشکلات ۴۰ واحد بررسی شد.

وی تصریح کرد: مرکز داوری اتاق بازرگانی نیزاز چندی قبل در استان فعال‌شده  که در این شورا، مسائل و مشکلات واحد تولیدی و صنعتی، مورد توجه و رسیدگی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در بخش دیگری از کاهش صادرات در سال جاری خبر داد و افزود : طی ۹ ماهه سال جاری ۵۰ میلیون دلار به میزان ۵۶۱ هزار تن صادرات انجام شده که تاکنون حدود ۲۷ درصد از پایه صادراتی استان محقق شده و تاپایان سال نیز صادرات بیشتری خواهیم داشت.

صمدی بیماری سفیدک انگور و عدم گشایش اعتبار ال. سی را از عوامل کاهش صادرات در استان و قطع یارانه به صادرکنندگان و اخذ مالیات از آنها و عدم  پرداخت جوایز صادراتی را از مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه از خراسان شمالی به ۲۲ کشور دنیا صادرات انجام می‌شود، گفت: عمده محصولات صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، پلاستیک ساختمان، سیمان و مواد غذایی است.

وی با اشاره به برنامه اعزام هیات‌های تجاری نیز اظهار داشت: اعزام هیات‌های تجاری از استان به کشورهای قزاقستان، آلمان و اتریش در آینده نزدیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه سال جاری حضور رایزن تجاری ایران در ترکمنستان را به استان داشتیم، ادامه داد: نشست‌های مختلف با جهاد کشاورزی در راستای وارد شدن خسارت سفیدک انگور و همچنین تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز این بیماری، برگزاری ۹ نشست گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی و همچنین نشست رفع موانع تولید با این تجار برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.