تبریز- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجتماع بزرگ مدافعان ۱۵ بهمن همزمان با ولادت حضرت زینب (س) در تبریز خبر داد.

مدافعان حرم ۱۵ بهمن در تبریز تجمع می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشتر تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه قرآنی و تشکیل موسسات مردمی و خانه‌های قرآنی است، اظهار کرد: در مجموع ۶۳۰ خانه و موسسه قرآنی در حوزه حفظ، قرائت و آموزش در سطوح مختلف فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دومین مجموعه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هیئت‌های مذهبی هستند که امروز ۵ هزار ۸۰۰ هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در آذربایجان‌شرقی فعال هستند که ۳۰۰۰ هیئت در سطح شهر تبریز و بقیه در سایر شهرستان‌ها حضور دارند؛ در کانون مداحان آذربایجان‌شرقی نیز  ۶ هزار مداح عضو هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه مدارس صدرا با ۵۰۰ نفر دانش آموز زیر نظر سازمان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: تلاش داریم در سال‌های آینده این مجموعه را گسترش دهیم و در هر شهرستانی مدارس علوم و معارف اسلامی برای خواهران و برادران را تاسیس کنیم.

وی با اشاره به اعزام مبلغین روحانی به روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار در سطح استان، ابراز داشت: در این راستا ۱۰۳ خانه عالم در سطح استان تاسیس شده است که ۸۸ روحانی مستقر طبق برنامه سال ۹۵ در سطح استانی فعال‌اند و در جهت تبلیغ دین و آرمان‌های انقلاب اسلامی حتی در روستاهای اطراف محل استقرار تلاش های زیادی را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: جمعیت بانوان فرهیخته آذربایجان‌شرقی دبیر کشوری این جمعیت می‌باشد که جزو زیر مجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی از تشکیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان در هفدهم دی سال جاری خبر داد و تشریح کرد: طرح‌های مختلف برای بالندگی و پویایی هرچه بیشتر مساجد در نظر گرفته شده است، برای مثال برگزاری انتخابات منطقه‌ای برای هر کدام از زیر مجموعه‌های سازمان ما می‌تواند در مجموع شورای شهرستانی و در نهایت اتحادیه‌های استانی را شکل بدهد.

وی اذعان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت دو کمیته قرآنی و تشکل‌های دینی را در ایام دهه فجر بر عهده گرفته است که در بخش قرآنی آنچه در این ایام انجام می‌گیرد ۱۴۹ برنامه است؛ این برنامه‌ها در قالب محافل بزرگ قرآنی از ۱۲ الی ۲۲ بهمن در مساجد استان با مشارکت سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود. 

 این مقام مسئول افزود: ۳ هزار برنامه برای ایام الله دهه فجر از طریق شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان تدارک دیده شده است که خود سازمان بطور مستقل در قالب تشکل‌های دینی ۱۸۰ ویژه برنامه که اغلب جلوه‌ی مسجدی دارند را مهیا کرده است.

وی برنامه‌ی فاخری که در شهر تبریز انجام می‌گیرد را اجتماع بزرگ مدافعان اعلام کرد که ۱۵ بهمن همزمان با ولادت حضرت زینب (س) راس ساعت ۱۰:۳۰ در مصلی بزرگ امام خمینی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی از جمله برنامه‌هایی که در دهه فجر انجام می‌گیرد را برگزاری جشن‌ها در مساجد و کانون‌های فرهنگی تبلیغاتی اعلام کرد و افزود: انجام مسابقات در سایت تبیان و برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد.

وی نوید راه اندازی قرارگاه فرهنگی جبهه مقاومت را داد و خاطرنشان ساخت: برای حمایت فرهنگی از جبهه مقاومت این قرارگاه ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.