رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه مدارس صدرا باید الگویی برای مدارس آموزش و پرورش باشند، گفت: نیروهایی که برای فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه نیاز داریم باید در این مدارس تربیت شوند.

معلمان قرآن در مدارس صدرا تربیت شوند/ لزوم آموزش مهارت‌های قرآنی به دانش‌آموزان

به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان دارالقرآن و سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا با اشاره به نقش نوجوانان در ارتقای فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: مدارس صدرا از پیکره سازمان دارالقرآن هستند که در حال حاضر با ۱۴۰ مدرسه معارفی به تربیت و پرورش استعدادهای قرآنی کشور می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در مدارس صدرا باید نیروهایی قرآنی تربیت شوند، افزود: نیروهایی که برای فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه نیاز داریم باید در این مدارس تربیت شوند بر همین اساس ما سعی داریم با تفاهم‌نامه همکاری آموزه‌های قرآنی را به صورت کاربردی به دانش‌آموزان بیاموزیم.

قره‌شیخلو با اشاره به لزوم تربیت معلم قرآن خاطر نشان کرد: مدارس صدرا باید الگویی برای مدارس آموزش و پرورش باشند. امیدواریم با همکاری سازمان دارالقرآن و این مدارس شاهد ارتقای فرهنگ قرآنی و ثمرات خوبی در زمینه‌های قرآنی باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه نوجوانان و جوانان باید با استفاده از الگوهای قرآنی وارد بازار کار شوند، گفت: اگر از همین سن به دانش‌آموزان مهارت‌های لازم و حتی نحوه آموزش قرآن کریم به دیگران را بیاموزیم به طور حتم آن‌ها نیز در آینده بهتر می‌توانند دانش و آموخته‌های خود را منتقل کنند.

وی با اشاره به ترسیم چشم‌اندازی برای دانش‌آموزان مدارس صدرا، افزود: ما با برنامه‌ریزی و آموزش‌های قرآنی می‌خواهیم دانش‌آموزان این مدارس را برای معلمی کلام وحی تربیت کنیم تا آن‌ها در هر منطقه افرادی دیگر را به سمت آیات الهی تشویق کنند.

آشنایی با ۳۸۰۰ آیه و عبارت قرآنی در ۳ مقطع تحصیلی

در ادامه این مراسم داود بهرامسری رئیس سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا با اشاره به اینکه دانش‌آموزان این مدارس با اشتیاق و علاقه قبلی وارد می‌شوند، خاطر نشان کرد: نگاه ما این است که مدارس صدرا به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شوند و بتوانیم جوانانی تحصیل‌کرده و آشنا با معارف قرانی تحویل جامعه دهیم.

وی با بیان اینکه در مقطع اول تا سوم دانش‌آموزان با ۳ هزار و ۸۰۰ آیه و عبارت قرآنی آشنا می‌شوند، گفت: مدارس صدرا مثل مدارس معمولی آموزش و پرورش است البته در این مدارس به افراد در مقاطع اول تا سوم دبیرستان عبارات قرآنی زیادی منتقل می‌شود تا با بهره‌گیری از آن به فعالیت بپردازند.

بهرامسری با اشاره به اینکه نیروهای قرآنی زیادی در مدارس صدرا فعالیت دارند، افزود: این افراد نیازمند ساماندهی هستند که امیدواریم با همکاری آن‌ها بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را نه تنها در مناطقی که این مدارس وجود داشته بلکه در تمامی نقاط کشور توسعه بخشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.