اراک- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به موضوع سرمازدگی امسال و شیوع آنفلوآنزای مرغی گفت: تامین این‌گونه اعتبارات از محل اعتبار ماده ۱۰ قانون تنظیم و ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران تامین می‌شود.

خسارت های ناشی از آنفلوانزای مرغی از محل قانون مدیریت بحران تامین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا(ص) اراک با اشاره به سفر خود به استان مرکزی اظهار داشت: هدف از این سفر پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی است و در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز تشکیل می‌شود اقدامات انجام شده در این بخش، تخصیص اعتبارات و پیشرفت فیزیکی طرح‌های مصوب سفر هیئت دولت بررسی می‌شود.

وی افزود: در سفر هیئت دولت به استان مرکزی بیش از ۹۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۵۵ طرح و پروژه در این استان به تصویب رسید که مقرر شد این بودجه در طول ۲ سال به استان تخصیص یابد که بخش قابل توجهی از این اعتبار تا پایان امسال اختصاص داده می‌شود.

نوبخت با اشاره به موضوع سرمازدگی امسال و  شیوع آنفلوآنزای مرغی که سبب خسارات سنگینی شد، تصریح کرد: تامین این‌گونه اعتبارات که مربوط به حوادث می‌شود نیازمند بودجه پیش‌بینی شده ندارد و از محل اعتبار ماده ۱۰ قانون تنظیم و ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران تامین می‌شود که این موضوعات از جمله مسائل مورد بررسی در جلسات امروز استان مرکزی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به موضوع تاسیس و ساخت مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک گفت: رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه را موظف کرده تا در کنار برنامه‌های توسعه‌ای، راهسازی و دیگر برنامه‌ها فعالیت‌های فرهنگی و دینی را مورد حمایت بودجه‌ای قرار دهد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که بنابراین پیگیری‌ها تنها به تامین اعتبار برای زیرساخت‌های عمرانی محدود نشود و از استاندار مرکزی درخواست داریم تا همچنان که روند فعالیت‌های توسعه‌ای، عمرانی و آبادانی را دنبال می‌کند، تامین زیرساخت‌ها و زمینه‌سازی بسترهای امور فرهنگی و معنوی را نیز مهیا کند و نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.