تبریز- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: نباید اجازه دهیم کالاهایی که قابلیت صادرات از تبریز را دارند به گمرکات خارج از استان رفته و از آن جا به کشورهایی همچون ترکیه و سایر کشورها صادر شوند

کالاهای آذربایجان شرقی نباید از گمرکات خارج استان صادر شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری ظهر دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، استقرار یک شرکت معتبر حمل و نقل در این فرودگاه را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی کارگو در ترمینال فرودگاه تبریز و لزوم فعال کردن هرچه بیشتر آن، استقرار این شرکت می‌تواند موجب تسهیل و تسریع در صادرات و واردات شود که لازم است هماهنگی‌های لازم برای تحقق این امر از سوی مسوولان مربوط انجام شود.

وی با اشاره به نقش فرودگاه شهید مدنی تبریز در کاهش زمان حمل‌ و نقل مسافر و بار، تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که بهترین باند فرودگاهی در شمال غرب کشور، متعلق به تبریز است و باید از ظرفیت این فرودگاه در جهت تسهیل و تسریع صادرات و واردات مورد نیاز استان به بهترین شکل ممکن بهره برد.

شبستری افزود: نباید اجازه دهیم کالاهایی که قابلیت صادرات از تبریز را دارند به گمرکات خارج از استان رفته و از آن جا به کشورهایی همچون ترکیه و سایر کشورها صادر شوند.

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی همچنین از شرکت انبارهای عمومی استان خواست برای ایجاد زیرساخت‌های جدیدتر و استانداردتر برای تسهیل در صادرات تلاش کند.

شبستری، ایجاد بازرسی نامحسوس در بخش مسافری ترمینال فرودگاه تبریز را اقدامی بسیار خوب توصیف کرد و افزود: با استفاده از این سیستم، علاوه بر صرفه جویی در وقت، آرامش خاطر مسافران داخلی و خارجی نیز بیش از پیش تامین می‌شود.

وی پس از این نشست از بخش‌های مختلف فرودگاه شهید مدنی تبریز بازدید و دستورهای لازم برای رفع مشکلات موجود همچون تجهیز محل بازرسی نیروی انتظامی را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.