۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 498390

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که اخیرا تماس هایی به منظور تقویت روابط جنبش متبوعش با جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

حماس: در پی تقویت روابط با ایران هستیم

به گزارش "قدس آنلاین"، سامی ابوزهری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "عمر غول" رئیس حزب "تجمع أمل" الجزایر تصریح کرد که حماس در پی برقراری روابط صمیمانه با تمامی کشورهای اسلامی و عربی از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

ابوزهری افزود که تلاش ها و تماس های زیادی به منظور تقویت روابط حماس با ایران در مرحله کنونی صورت گرفته است و امیدواریم نتیجه این تحرکات مثبت و سازنده باشد. وی اشاره ای به جزئیات بیشتر این تلاش ها و اقدامات نکرد.

از سوی دیگر، سامی ابوزهری ضمن اشاره به اصرار جنبش متبوعش بر تحقق وحدت ملی فلسطین، خاطر نشان کرد که این جنبش تا این لحظه از هیچ تلاشی برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین کوتاهی نکرده است.

این رهبر حماس در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون نقش احتمالی الجزایر در تحقق وحدت ملی فلسطین، گفت که حماس از هرگونه نقش آفرینی الجزایر در این زمینه استقبال می کند.

لازم به ذکر است که سامی ابوزهری نوامبر گذشته سفر خارجی خود به تعدادی از کشورهای منطقه را آغاز کرد و اواسط ماه جاری وارد الجزایر شد و با مسئولان و رهبران برخی احزاب حامی و مخالف دولت دیدار و گفتگو کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.