نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با بیان این که حفظ و نگهداری انقلاب تلاش بیشتری از سوی حوزه می خواهد، گفت: حوزه باید نیازهای اعتقادی را پاسخ دهد و شیوه حکومتداری و اخلاق کارگزاران با مردم را به مسؤولان بیاموزد.

حوزه شیوه حکومتداری و اخلاق کارگزاران با مردم را به مسؤولان بیاموزد

به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به میزان موفقیت حوزه علمیه در پشتیبانی فکری از نظام اسلامی گفت: حوزه علمیه در به وجود آمدن نظام و انقلاب پشتیبانی بسیار جدی داشت و پیش قراولی کرد.

وی افزود: امام امت و رهبر معظم انقلاب محصول حوزه علمیه هستند، از این رو علت محدثه انقلاب حوزه علمیه بود اما حفظ و نگهداری این انقلاب تلاش بیشتری می خواهد، حوزه باید جدی تر و کوشاتر در صحنه حضور پیدا کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که حوزه باید پاسخگوی نیازها باشد، اظهار داشت: حوزه باید تمام نیازهای اعتقادی و ایدئولوژیک را پاسخ دهد و شیوه حکومتداری و اخلاق کارگزاران با مردم را به مسؤولان بیاموزد.

وی ادامه داد: مردم پشتوانه اصلی نظام و انقلاب هستند که باید همنوایی و همگرایی داشته باشند تا از این همگرایی انقلاب و نظامی عزتمند، قدرتمند، توانا و مستقل راه خود را ادامه دهد، حوزه در این مسیر وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

آیت الله عالمی با بیان این که بخشی از حوزویان خوب به صحنه آمدند و در حال فعالیت هستند، ابراز داشت: بخش دیگر هم هستند که به صحنه نیامدند، این عده بر اساس فرموده رهبر انقلاب باید محصول حوزه انقلابی باشند و به انقلاب خدمت کنند نه این که در حوزه بمانند.

وی عنوان کرد: این افراد و سایر حوزویان باید به مسؤولیت تاریخی خود فکر کنند، عمر، سلامتی و گویایی و مقدمات ترویج دین و انقلاب همیشه همراه انسان نیست، حالا که این مقدمات وجود دارد حوزویان باید به فکر این مسأله و در صحنه حاضر باشند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: طلاب و حوزویان درباره تکلیف و وظیفه ای که امروز بر عهده روحانیت قرار دارد باید پاسخگو باشد و بگوید که چه کرده است، باید به این مسأله دقت و توجه داشت.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.