۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 498452

اکنون که وی پیروز شده، یک دستورالعملی صادر کرده که ظاهر آن، انجام قولی است که در انتخابات داده اما باطن این فرمان نه تنها متضمن هیچ اقدام جدی برای مبارزه با تروریسم نیست بلکه حمایت از تروریسم است.

نظر موسویان درباره دستور جنجالی ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: برای همه سازمان‌های امنیتی آمریکا روشن است حوادث تروریستی بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا و در اروپا توسط تروریست‌های تکفیری انجام شد که ریشه عقیدتی-مالی-سازمانی آن در کشورهای متحد خود آمریکا مثل عربستان و پاکستان است و همه عملیات‌های تروریستی هم توسط اتباع کشورهای عرب و غیرعرب متحد آمریکا صورت گرفته است که حتی یک ایرانی هم دخالت نداشته ست.

سیدحسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص علل اقدام رئیس جمهور آمریکا در ممانعت از ورود ایرانی‌ها به ایالات متحده با اشاره به اینکه ترامپ در دوره مبارزات انتخاباتی چند بار اعلام کرده بود درصورت پیروزی برای حفظ امنیت آمریکا، از ورود مسلمانان افراطی و تروریست به آمریکا جلوگیری خواهد کرد اظهار داشت: اکنون که وی پیروز شده، یک دستورالعملی صادر کرده که ظاهر آن، انجام قولی است که در انتخابات داده اما باطن این فرمان نه تنها متضمن هیچ اقدام جدی برای مبارزه با تروریسم نیست بلکه حمایت از تروریسم است.

موسویان در ادامه تاکید کرد: برای همه سازمان‌های امنیتی آمریکا روشن است حوادث تروریستی بعد از 11 سپتامبر 2001 در آمریکا و در اروپا توسط تروریست‌های تکفیری انجام شد که ریشه عقیدتی-مالی-سازمانی آن در کشورهای متحد خود آمریکا مثل عربستان و پاکستان است و همه عملیات‌های تروریستی هم توسط اتباع کشورهای عرب و غیرعرب متحد آمریکا صورت گرفته است که حتی یک ایرانی هم دخالت نداشته ست.

وی با اشاره به اینکه در لیست کشورهای مشمول فرمان ترامپ نامی از عربستان، ترکیه و پاکستان و غیره برده نشده اظهار داشت: این موضوع ثابت می‌کند که اولا اقدام ترامپ یک اقدام نمایشی برای گمراهی افکار عمومی است، ثانیا این اقدام هیچ تاثیر مثبتی برای پیشگیری از تکرار حوادث تروریستی نخواهد داشت و ثالثا این فرمان یک مشوق گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده برای جذب نیروی بیشتر تحت عنوان مبارزه با آمریکای اسلام‌ستیز خواهد بود که خود به نوعی موجب تقویت تروریسم تکفیری است.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه هفت کشوری که در لیست فرمان آمریکاست، هیچکدام رابطه سیاسی و اقتصادی مهمی با آمریکا ندارند اظهار داشت: اصولا شش کشور ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن که اساسا رابطه مهم سیاسی و اقتصادی با آمریکا ندارند و تقریبا روابط در حد صفر یا نزدیک به صفر است.

وی در ادامه گفتگوی خود در پاسخ به سوالی در خصوص نسبت تبعات این اقدام با برجام؛ با اشاره به اینکه دستور ترامپ شامل موارد دیپلماتیک نمی‌شود و براین اساس در صورتی که مذاکره کننده‌گان هسته‌ای دو کشور بخواهند دیدار کنند، منعی وجود نخواهد داشت خاطر نشان کرد: در مورد اصل برجام هم هنوز ترامپ تصمیم خود را اعلام نکرده است.

موسویان در خصوص پیش‌بینی اقدامات خصمانه دیگر درباره ایران توسط آمریکا با اشاره به اینکه اکثریت کنگره آمریکا در اختیار جمهوریخواهان است اظهار داشت: آنها هم از ابتدا نه تنها با برجام مخالف بودند بلکه با همه اقدامات و سیاستهای تعاملی اوباما با ایران هم مخالف کرده‌اند. اکنون که اوباما رفته، ممکن است جناح نومحافظه کاران آمریکا با همدستی و همکاری لابی صهیونیست‌ها، اعراب تکفیری و منافقین، تحریم‌های جدیدی تحت عنوان حقوق بشر، تروریسم و مسائل منطقه علیه ایران تصویب کنند که شانس وتو آنها توسط ترامپ هم خیلی ضعیف است.

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط اقدامات گسترده و موثر پیشگیرانه ایران بسیار ضروری است و اتخاذ چنین تصمیماتی هم با توجه به شرایط فعلی داخلی ایران، مقدور نخواهد بود مگر با ایجاد وحدت و همدلی ملی.
منبع: نسیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.