۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کد خبر: 498473

مشهد- نقشه شوم جوانی که با تهدید تلگرامی خواهرزنش، قصد اخاذی از او را داشت، با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا نقش برآب شد.

نقشه تلگرامی شوهر خواهر نقش برآب شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از فرمانده انتظامی نیشابور در پی مراجعه حضوری زن جوانی به پلیس فتای این شهرستان و اعلام شکایت از فردی که با تهدید در شبکه اجتماعی تلگرام، قصد اخاذی از او را داشت، تحقیقات کارشناسان پلیس فتا در این خصوص آغاز شد.

سرهنگ حسین بیات مختاری گفت: تحقیقات اولیه این کارشناسان حاکی از آن بود که فردی با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز موجب سلب آسایش و آرامش روحی شاکی و خانواده او شده است. به همین خاطر با استفاده از مهندسی دیجیتالی و اقدامات پلیسی متهم مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

وی افزود: پس از مواجهه حضوری این متهم ۲۱ ساله با شاکی مشخص شد که او شوهر خواهر شاکی بوده و به دلیل اختلافات و کینه قدیمی، تهدید به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی خواهرزن خود کرده و قصد اخاذی از وی را داشته است.

سرهنگ مختاری با بیان اینکه این متهم پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت، به کاربران اینترنتی توصیه کرد: از بارگذاری و در اختیار گذاشتن تصاویر و فیلم‌های خصوصی خود در شبکه‌های مجازی و نیز ذخیره کردن عکس و فیلم‌ها و اطلاعات خصوصی در تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ خودداری کنند.

وی در ادامه همچنین از دستگیری جوان ۲۶ ساله‌ای خبر داد که با سوءاستفاده از سهل انگاری مالک یک گوشی تلفن همراه، اطلاعات شخصی او را ربوده و برای مخاطبانش در شبکه اجتماعی تلگرام ایجاد مزاحمت کرده بود.

فرمانده انتظامی نیشابور خاطرنشان کرد: این متهم به دنبال اعلام شکایت مالک گوشی تلفن همراه، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و پس از شناسایی و احضار به پلیس فتا به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

متهم به کارشناسان پلیس فتا گفت که مدتی قبل یک گوشی تلفن همراه دست دوم خریده و با مراجعه به محتویات ذخیره شده در حافظه گوشی به اطلاعات خصوصی مالک قبلی دست یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.