عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: هفته آینده نشست مجمع عمومی برگزار می‌شود و مرامنامه و اساسنامه جبهه به تصویب خواهد رسید.

مرامنامه و اساسنامه «جبهه مردمی» هفته آینده تصویب می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نشست کمیته شوراهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۱۱ بهمن) با حضور مهدی چمران، حبیب کاشانی، خسرو دانشجو، مرتضی طلایی، حمزه شکیب، مسعود زریبافان، اقبال شاکری و برخی دیگر از فعالان انقلابی برگزار شد.

مهدی چمران عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان، به دو پیام مقام معظم رهبری در رابطه با حادثه پلاسکو اشاره کرد و اظهار داشت: باید از توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی و احساس همدری ایشان با خانواده داغدار آتش‌نشانان تشکر کنم.

وی به روز ۱۲ بهمن و سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز یکی از روزهای شاد و پرنشاط و پرامید ملت در تاریخ انقلاب اسلامی است.

چمران به تحولات منطقه و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما در شرایط حساس و خاصی وجود دارد و این شرایط نیازمند مشارکت عمومی مردم در مسائل کشور است. امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرت اول است و این قدرت را مرهون خون شهدا می‌دانیم.

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: قدرت هسته‌ای کشورمان دشمن را وادار کرد تا با ما بر سر میز مذاکره بنشینند، اما توطئه‌های آنها پایانی ندارد. آنها با برنامه‌هایی که علیه ملت ایران دارند، می‌خواهند ملت را تحت فشار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه و صلابت مردم ایران در دنیا حفظ شود، گفت: ما در مقابله با کسانی که تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را از عرصه حذف کنند، مقابله می‌کنیم.

چمران تصریح کرد: باید در این بده بستان‌های سیاسی و بین‌المللی قدرت خود را حفظ و ایدئولوژی مکتب اسلام را به جهان معرفی کنیم.

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به بدعهدهای آمریکا، گفت: با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا استمرار فشارها علیه ایران ادامه دارد و ما باید قدرت، صلابت و انسجام درونی خود را در مقابل آنها به نمایش بگذاریم.

وی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشور در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد و تولید اقتصادی ما بالا نیست. کارخانجات و کارگاه‌ها رو به تعطیلی هستند و فعالیت چندانی نمی‌کنند.

چمران ادامه داد: مسئله بیکاری و نبود شغل برای جوانان به ویژه افراد تحصیل‌ کرده یکی دیگر از مشکلات کشور است که باید برای حل این مشکل نیز راه‌حلی اندیشیده شود.

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: رهبری در مورد بسیاری از مشکلات اقتصادی راه‌حل‌های عملی ارائه دادند که یا متاسفانه اجرا نشده یا به خوبی به آن توجه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در کشور اجرایی شود، خاطرنشان کرد: مردم به خوبی مشکلات را درک می‌کنند و نباید به آنها آمار اشتباه داد، بلکه باید شرایط اقتصادی خوبی را برای بیکاران به ویژه تحصیل‌کرده‌ها و افراد کارآمد فراهم کنیم.

چمران به قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: امروز قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران در دنیا زبان زد است و این به دلیل نسل جوانی است که از بهره‌وری و کارآمدی خوبی بهره‌مند هستند و باید از این قدرت به خوبی بهره‌برداری شود.

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مسائل فرهنگی و مسئله نفوذ اشاره کرد و گفت: دشمن درصدد نفوذ از طریق مسائل فرهنگی است و این تلاش به خوبی مشهود است. نفوذ فرهنگی مبنای نفوذ سیاسی و حتی اقتصادی است.

وی تصریح کرد: همه قدرت و اعتبار ما در اعتقاد به مکتب و هویت ماست و اگر این اعتقادات و قدرت شهادت‌طلبی که ما به آن افتخار می‌کنیم، گرفته شود از درون تهی می‌شویم و دیگر چیزی نخواهیم داشت.

چمران با بیان اینکه امروز ایران دارای قدرت است، گفت: هویت، شهامت، شجاعت و توکل به خدا تنها بخشی از دلایل موفقیت ما بوده و جنگ فرهنگی دشمن این است که آن را از ما بگیرد.

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مدیریت شهری و تشکیل شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: در این ۱۴ سالی که از عمر شوراهای شهر و روستا می‌گذرد در سراسر کشور شاهد اجرای تحولات شگرفی بوده‌ایم و کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند.

وی ادامه داد: مشکلات فیزیکی زیادی در این راه وجود دارد و باید در رفع این مشکلات و پدید آمدن تحول در آن تلاش شود. متاسفانه هنوز مدیریت یکپارچه شهری اجرایی نشده و درآمد پایدار برای مدیریت شهری شکل نگرفته است.

چمران افزود: قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود بخشی از درآمد اندک ما را حذف می‌کند. به عنوان مثال در جریان تصویب برنامه ششم توسعه حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از درآمد تهران حذف شده است.

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر ایجاد وحدت در جامعه، گفت: باید اخوت اسلامی و وحدت در کشور گسترده شود. دشمن به دنبال ایجاد تفرق در بین ماست و با ایجاد مسائل اختلاف‌افکنانه و سیاست اختلاف بیانداز و حکومت کن سعی دارد اهداف خود را پیش ببرد و باید مقابل آن را گرفت.

وی تصریح کرد: ما باید شاخص‌های انقلابی بودن را با شاخص‌هایی که در آن وجود دارد پیش ببریم و وحدت اولین لازمه تحقق این امر است. اگر امام راحل در جریان پیروزی انقلاب موفق شدند، به دلیل وحدت نیروها در آن زمان بود و ما باید امروز انقلابی بودن خود را حفظ و آن را دنبال کنیم، البته نمونه‌های آن را امروز در جریان مراسم تشییع پیکر آتش‌نشانان دیدیم که این حاکی از انقلابی بودن مردم ماست.

چمران تاکید کرد: امروز باید به صورت فراحزبی همه احزاب دور یکدیگر جمع شوند و در قالب یک جبهه واحد در جهت وحدت ملی تلاش کنند.

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هفته آینده نشست مجمع عمومی با حضور نمایندگان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود که انشاءالله در این نشست مرامنامه و اساسنامه جبهه به تصویب خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.