مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از تشرف هزار و ۲۰۰ دانشجوی بسیجی زیارت اولی به حرم مطهر رضوی خبر داد.

۱۲۰۰ دانشجوی بسیجی زیارت اولی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام این خبر گفت: این گروه از دانشجویان بسیجی زیارت اولی از استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان، همدان، قزوین و گلستان در قالب طرح «مهر درخشان رضوی» به بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) مشرف و برای سه روز میهمان آستان قدس رضوی شدند.

وی افزود: این سفر فرهنگی زیارتی با همکاری سازمان بسیج دانشجویی انجام شده و طی آن زائران زیارت اولی بسیجی، ضمن متنعم شدن از غذای متبرک حضرت رضا(ع) از برنامه‌های متنوع فرهنگی تدارک دیده شده در حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تشرف این گروه را در راستای طرح تسهیل تشرف نخبگان زیارت اولی معرفی و اظهار کرد: در قالب این طرح نخبگان زیارت اولی بدون محدودیت شرایط سنی در قالب کاروان‌های مهر درخشان رضوی به حرم مطهر رضوی مشرف و میهمان آستان قدس رضوی می‌شوند.

وی درباره طرح مهر درخشان رضوی ابراز کرد: این طرح ویژه افرادی است که به سبب مشکلات مالی تاکنون توفیق تشرف به بارگاه منور رضوی را نداشته‌اند، که بر اساس آن با همکاری ارگان‌های امدادرسان نظیر کمیته امداد، بهزیستی، بسیج مستضعفان، سپاه پاسداران و خیریه‌های معتبر مردم نهاد این افراد شناسایی و به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و در مشهد به مدت ۳ روز میهمان آستان قدس رضوی هستند.

خاکسار قهرودی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تا به امروز، ‌ افزون بر ۲۱۰ هزار زائر زیارت اولی به حرم مطهر رضوی تشرف یافته‌اند، گفت: به همت و تلاش خدمتگزاران زائران رضوی در معاونت امداد مستضعفان، از نیمه دوم اردیبهشت ماه امسال تا کنون، بیش از ۲۱۰ هزار زائر زیارت اولی به حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده اند. این زائران عموما محرومانی بودند که از مناطق کم برخوردار سراسر کشور، برای اولین بار به مشهد مقدس سفر کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.