مشهد- مدیر حج و زیارت خراسان رضوی از طرح اعزام های استانی عتبات عالیات از خراسان رضوی خبر داد.

طرح اعزام های استانی عتبات عالیات از خراسان رضوی اجرا می شود

قدس آنلاین:جواد شاد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر گفت: این طرح برای نخستین بار از زمان سفرهای زائران به عراق پس از سقوط حزب بعث، از هجدهم بهمن ماه جاری با مدیریت حج و زیارت و توسط شرکت مرکزی دفاتر زیارتی استان آغاز می شود.

وی، رقابت برای بالا بردن کیفیت خدمات را از مزیت های این طرح ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح هزینه سفر به عتبات عالیات حدود ۲۵۰هزار تومان کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در طرح اعزام های استانی عتبات عالیات همه اقدام های لازم در خصوص اجاره هتل ها، تغذیه و حمل و نقل،  پشتیبانی های امنیتی و بیمه با سطح خدمات مطلوب برای زائران پیش بینی شده، خاطر نشان کرد: زائران در قالب کاروان های ۴۰ و ۸۰ نفره در پروازهای روزانه به کشور عراق اعزام خواهند شد.

وی همچنین با یادآوری مشکلات به وجود آمده برای زائران اماکن مقدس در عراق در سفر با کاروان های آزادبر و غیرمجاز، به مشتاقان زیارت عتبات عالیات توصیه کرد از ثبت نام در این کاروان ها جدا خودداری کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در ادامه از پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات از امروز ۱۲بهمن خبر داد.

شاد گفت: پیش ثبت نام سفرهای این دوره عتبات عالیات شامل اعزام های ۲۵ اسفند ماه سالجاری تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۶، همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ساعت ۹ صبح امروز شروع شده و تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۱۸بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: متقاضیان برای پیش ثبت نام این سفرها می توانند با مراجعه به سامانه atabat.haj.ir یا مراجعه مستقیم به دفاتر زیارتی سراسر کشور که اسامی آنها در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت اعلام شده، نسبت به پیش ثبت نام خود و همراهانشان اقدام کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

وی با اشاره به محدودیت ظرفیت اسکان زائران در شهرهای زیارتی استان گفت: با پایان یافتن مهلت مقرر، قرعه کشی صورت خواهد پذیرفت که نتایج این قرعه کشی و همچنین زمان قطعی شدن ثبت نام در کاروان ها برای هریک از اولویت ها، روز شنبه ۲۳ بهمن ماه در سامانه atabat.haj.ir قابل مشاهده خواهد بود.

شایان ذکر است: این پیش ثبت نام ها در قالب گروه های یک تا ۷ نفره و همچنین برای گروه های با جمعیت بالاتر در قالب گروه های ۳۵ نفره انجام خواهد گرفت که ۱۵ درصد ظرفیت اعزام های این دوره به این گروه ها اختصاص داده شده است.

همچنین متقاضیان سفر به عتبات لازم است دارای گذرنامه با حداقل ۴ ماه اعتبار از زمان اعزام بوده، در غیر این صورت هر چه زودتر نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.