سخنگوی وزارت بهداشت، در نشست خبری به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر، دستاوردها، برنامه ها و موانع پیش روی حوزه سلامت را تشریح کرد.

پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در کشور

به گزارش «قدس آنلاین»،  دکتر ایرج حریرچی روز سه شنبه در محل سالن کنفرانس وزارت بهداشت، گفت: واکسن هموفیلوس آنفلوانزا را به واکسن پنج گانه افزوده ایم. پوشش واکسیناسیون در کشور به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است. ضمن اینکه ۱۲ نوبت واکسیناسیون فلج اطفال درمناطق پرخطرداشته ایم.

وی با اعلام اینکه در حدود ۲ میلیون کودک زیر پنج سال تحت واکسیناسیون سرخک و سرخجه قرارگرفته اند، افزود: در این مورد به پوشش ۱۰۰ درصدی رسیده ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ساخت هزار و ۹۹۰ خانه بهداشت در روستاها، گفت: ۲۸۰ مرکز بهداشتی و درمانی نیز در حال ساخت است. همچنین، هزار و ۸۸۵ مرکز بهداشتی و درمانی تعمیر و تجهیز شده است.

حریرچی با اشاره به اینکه ۲۰۷۷ محل زیست پزشک تعمیر شده است، ادامه داد: تعداد واحدهای ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی از ۱۲۰ به ۸۴۵ رسیده است.

وی افزود: چهار هزار و ۹۴ مرکز داروخانه در روستاها در حال فعالیت است که ۱۲۸۴ داروخانه از این تعداد دولتی است.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۸۵۲ پزشک عمومی   ۵ هزار و ۲۸۵ ماما در روستاها در حال ارائه خدمت هستند.

وی افزود: تا پایان سال ۹۴ در روستاها با غربالگری، ۴۳ هزار و ۳۳۸ مورد دیابت و ۹۸۰ هزار و ۴۹۲ مورد فشارخون بالا در جمعیت روستایی کشور شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.