نماینده ولی فقیه در امور حج، گفت: سیاست های نظام و حفظ حقوق زائران حج ملاک مذاکرات پنجم اسفندماه جاری نشست ایران و عربستان خواهد بود.

سیاست های نظام و حفظ حقوق زائران در مذاکرات حج ملاک خواهد بود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و  سازمان حج و زیارت اعلام شد که کمیته های تشکیل شده برای حج آینده با جدیت درحال پیگیری برنامه های حوزه مسئولیت خود هستند.

در این نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد، حمید محمدی سرپرست سازمان حج وزیارت درباره اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای فراهم کردن مقدمات برگزاری حج سال ۹۶ توضیحاتی ارائه و تصریح کرد: کمیته های کارشناسی طرح های حوزه مسئولیت خود را به صورت جدی دنبال می کنند و برنامه ریزی ها منطبق با شرایط روز انجام می شود.

در این جلسه نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بر لزوم گردآوری و جمع بندی سریعترنظرات کمیته ها و کارگروههای تخصصی برای طرح و بررسی درنشست با دستگاههای سیاست گذار در کشور تاکید کرد و گفت: درمذاکرات حج ۹۶، سیاست های نظام و حفظ حقوق زائرملاک خواهد بود.

در ادامه همچنین راههای پیگیری حقوقی پرونده شهدا و مصدومان ایرانی حادثه سقوط جرثقیل درمسجد الحرام بررسی شد و نماینده ولی فقیه با توجه به قطع روابط سیاسی میان ریاض و تهران تصریح کرد: راهکارهای مناسب حقوقی برای احقاق حقوق این عزیزان همراه با اسناد و مدارک مورد نیاز آماده و به طرف سعودی در مذاکرات پیش رو ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه درخصوص پرونده حادثه مسجد الحرام و برخی موارد دیگر در روزهای اخیر موضع گیری های نادرستی صورت گرفته و موضوع وارونه جلوه داده شده است، افزود: برای مطالبات درخصوص این پرونده علاوه بر مسیرمستند حقوقی باید از راهکارهایی استفاده شود که به طولانی شدن این روند نیانجامد.

در ادامه این جلسه حمیدرضا محمدی مدیرکل فنی و امور کارگزاران حج و زیارت از بررسی های صورت گرفته در کار گروه منابع انسانی حج تمتع ۹۶ برای انتخاب مدیران کاروان های حج گزارشی ارائه کرد.

محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت هم در ادامه گفت: پیش ثبت‌نام سفرهای این دوره عتبات عالیات شامل اعزام‌های ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۶، همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن شروع خواهد شد و در پایان مهلت مقرر، قرعه‌کشی صورت خواهد پذیرفت که نتایج آن و زمان قطعی شدن ثبت‌نام در کاروان‌ها برای هریک از اولویت‌ها، بعد از ۲۲ بهمن در سامانه atabat.haj.ir قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.