پلیس کانادا تنها مظنون حمله تروریستی اخیر علیه مسجد اعظم شهر کبک کانادا را به ۱۱ فقره قتل عمد و تلاش برای قتل متهم کرده است .

عامل حمله به مسجد کبک به ۶ فقره قتل متهم شد

به گزارش "قدس آنلاین"، الکساندر بیسونت، دانشجوی ۲۷ ساله که عصر یکشنبه (۱۰ بهمن) به روی نمازگزاران در داخلی مرکز فرهنگی اسلامی کبک آتش گشود، به شش فقره قتل درجه‌یک و ۵ فقره تلاش برای قتل متهم شد.

بیسونت برای مدت کوتاهی در دادگاه شهر کبک حضور یافته و تفهیم اتهام شد. وی قرار است بار دیگر در ۳ اسفند ۹۵ (۲۱ فوریه)   در دادگاه حضور یابد.

به گفتۀ یک گروه حامی پناه‌جویان، بیسونت  افکار ملی‌گرایانه افراطی داشته و از هواداران حزب جبهۀ ملی فرانسه به رهبری مارین لوپن بوده است.

این فرد مسلح زمانی که ده‌ها نمازگزار برای ادای  نماز عصر گرد هم آمده بودند،   وارد این مرکز فرهنگی اسلامی شد و به‌سوی آن‌ها تیراندازی کرد. دستکم  شش نفر در این حمله کشته و ۱۹ تن دیگر مجروح شدند.

۵ تن دیگر همچنان در بیمارستان بستری هستند که حال دو تن از آن‌ها وخیم گزارش‌شده است.

در پی این حمله فوراً دو مظنون ازجمله بیسونت بازداشت شدند اما  پلیس اعلام کرد فرد دوم شاهد عینی بوده است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا این تیراندازی مرگبار را «اقدامی تروریستی علیه مسلمانان» دانسته و مراتب همدردی خود را با یک‌میلیون جمعیت مسلمان ساکن کانادا اعلام کرد. وی همچنین از نقش  بسیار سازنده  مسلمانان در این کشور تجلیل کرد.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا سرگرم سخنرانی در مراسم شب‌زنده‌داری برای قربانیان تیراندازی به مسجد  شهر کبک ( ۱۱ بهمن ۹۵، عکس از خبرگزاری فرانسه)

نخست‌وزیر کانادا در بیانیه‌ای که  دوشنبه بعد این رویداد منتشر شد، گفت : «مسلمانان و کانادایی‌ها بخش مهی از بافت ملی ما هستند و چنین اقدامات پوچی در جوامع، شهرها و کشور ما جایی ندارند.»

این حمله درست دو روز پس‌ازآن صورت گرفت که کانادا اعلام کرد از حضور  پناه‌جویان به این کشور  فارغ از اعتقاداتشان استقبال می‌کند.

مسلمانان در  کبک کانادا در سال‌های اخیر شاهد تهدیدات اسلام هراسانه بوده‌اند.   تابستان گذشته سربریدۀ یک خوک در مقابل همین مسجد که روز دوشنبه هدف قرار گرفت قرار داده‌شده بود و در سال ۲۰۱۵  نیز ویدئویی منتشرشده که در آن مسلمانان مورد تهدید واقع‌شده بودند.

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.