یزد- امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز فرهنگ انقلاب اسلامی بدون اسلحه و جنگ در حال رشد در دنیاست، گفت: دنیا در پذیرش مبانی انقلاب اسلامی عطش دارد.

فرهنگ انقلاب اسلامی بدون اسلحه و جنگ در دنیا رشد می کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله کاظم صدیقی ظهر سه شنبه در همایش دانشجویان دانشگاه‌های استان یزد در مسجد دانشگاه این شهر اظهار کرد: امام خمینی(ره) به دلیل اینکه بنده خدا بود و هیچ حسابی برای خودش باز نکرده بود و اصلا به دنبال پست و مقام نبود، توانست در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کند و با هدایت‌های الهی زمینه پیروزی حکومت اسلامی را فراهم کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه‌های ایران پیشگام در مراسم‌های مذهبی هستند، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ما در داخل منازل خود هم نمی‌توانستیم تجمع‌های دانشجویی برای عزاداری‌ها داشته باشیم ولی امروز در شهر لندن بیش از ۶۰ مرکز شیعه فعالیت دارند که همه از برکت‌های انقلاب است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار مسجد در آمریکا گفت: گسترش اسلام در جهان در سال‌های اخیر به برکت انقلاب اسلامی ایران و صدور این انقلاب به تمام جهان است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه هرچه استکبار برای خاموش کردن اسلام دست و پا می زند، اسلام مخاطبان بیشتری پیدا می‌کند، گفت: انقلاب ایران صادر شده و امروز سوریه، لبنان و یمن مرزهای ایران هستند و استکبار ترس زیادی از صدور تفکر انقلابی ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب تفکر مبارزه با ظالم را در جهان گسترده کرده است، گفت: انقلاب امام، انقلاب مظلوم علیه ظالم و انقلاب بیداری است که نه تنها مربوط به جهان اسلام بلکه در تمام دنیا به وجود آمده است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: انسان باید دشمن را بشناسد چرا که وقتی انسان به چیستی دشمن و نحوه کار وی شناخت نداشته باشد، حتی اگر حقیقت هستی، چیستی و کیستی خود و همچنین هدف از خلقت را بداند به مانع برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک رخداد نبود، گفت: در انقلاب یک تفکر جدید خلق شد و این تفکر، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: همراه با امام خمینی(ره) تفکر «انقلاب اسلامی»، «استکبار ستیزی»، «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» به ایران آمد و تمام مردم ایران یک صدا این تفکر را در درون خود نهادینه کردند.

امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی ایران را یک جریان دانست و گفت: این جریان بعد از انقلاب اسلامی به گونه‌ای در سراسر دنیا گسترده شد که الان تمام نقاط دنیا را فرا گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران دانشگاه‌ها یا مسجد نداشتند یا مساجد دانشگاه‌ها مخاطب نداشت، گفت: امروز در دانشگاه‌ها دانشجویان مومن و نمازخوان همراه با اساتید خود در مساجد حضور گسترده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.