بجنورد- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: استان خراسان شمالی بین ۳۱ استان کشور از بیشترین رشد اعتبارات در بودجه سال ۹۶ برخوردار است. 

خراسان شمالی از بیشترین رشد اعتبارات در بودجه سال ۹۶ برخوردار است
به گزترش خبرنگار قدس آنلاین، محمد باقر نوبخت ظهر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین در ردیف قانون بودجه کشور یک ردیف مستقل توسعه به نام استان خراسان شمالی لحاظ شده است. 
وی افزود: در بودجه سال ۹۶ استان خراسان شمالی بیشترین رشد در اعتبارات هزینه ای و اعتبارات عمرانی را به خود اختصاص داده است.
نوبخت در بخش دیگری به رشد اقتصادی سال جاری ازطریق فعال کردن تر واحدهای تولیدی در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۴۱۰ واحد تولیدی از طریق سایت بهین یاب به بانک ها معرفی شدند که اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان از نظام بانکی تسهیلات دریافت کردند. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین به برخی از پروژه های عمرانی دولتی اعتبار پرداخت کردیم تا فعال شوند. 
مشاور معاون رئیس جمهور و مسئول پیگیری مصوبات سفرهای رئیس جمهور نیز در این جلسه ازجذب ۸۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به این استان خبرداد و اظهار داشت : ۲۶ پروژه به مبلغ ۶۲۵ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی مصوب شد که تاکنون ۱۲ پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد و ۶ پروژه به اتمام رسیده است. دکتر حاج محمدی افزود: برای تکمیل این پروژه ها تاکنون ۵۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به این استان پرداخت شده است.
استاندار خراسان شمالی نیز دراین جلسه از رشد بودجه هزینه ای استان درلایحه بودجه ۹۶ خبرداد و گفت : عدد اعتباری استان از ۱۳۳ میلیارد تومان به ۱۷۴ میلیارد تومان افزایش یافته که متوسط کشوری ۱۷ و نیم درصد و متوسط استان ۲۵ و نیم درصد است.
محمدرضا صالحی همچنین به رشد اعتبارات بودجه تملک دارایی در لایحه بودجه ۹۶ اشاره کرد و افزود : متوسط کشوری ۱۴ و ۳ دهم درصد است میانکین استان به ۱۴ و ۸ دهم درصد رشد داشته است. وی در ادامه خواستار تخصیص اعتبار کامل به محور اسفراین به شیروان ، ساماندهی رودخانه سومبار ، تخصیص ۱۰۰ درصد احداث راه آهن جوین و اسفراین و افزایش ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی دربودجه کشورو تخصیص ۱۰۰ درصد به باند دوم جنگل گلستان شد. 
وی در ادامه از تخصبص اعتبار به جبران کسری اعتبارات هزینه ای سال جاری از هر محل ممکن به دستور معاون رئیس جمهور خبرداد. 
صالحی خاطرنشان کرد: همچنین با پرداخت متوسط ۷۰ ساعت اضافه کاری به کارکنان دولت از محل ماده ۵۰ موافقت های لازم اخذ شده که امیدواریم محقق شود.
گفتنی است دراین جلسه از زحمات حسن نادری رئیس سابق سازمان برنامه ریزی و بودجه خراسان شمالی تقدیر و مجید پورعیسی به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه ریزی و بودجه استان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.