رشت- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از افتتاح ۴۴ پروژه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی بیش از ۴۶۶ نفر در بخش گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر خبر داد.

پروژه های دهه فجر برای ۴۶۶ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه‌های این حوزه‌ گفت: در دهه فجر جاری۴۴ پروژه سرمایه‌گذاری شامل ۱۶ واحد اقامتی، ۹ واحد پذیرایی، دو طرح بوم‌گردی، یک طرح ویژه واحد پذیرایی، ۹ کارگاه صنایع‌دستی، دو خانه مسافر، سه کمپینگ و یک پروژه زیرساختی روشنایی در محور سیاهکل‌ـ دیلمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی حجم سرمایه گذاری پروژه‌های مذکور را ۷۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: حدود ۵۶ میلیارد تومان آن آورده سرمایه‌گذار و بقیه نیز تسهیلات بانکی است.

وی به تدوین بسته حمایتی از صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: تدوین بسته حمایت از کارگاه‌های صنایع‌دستی، ایجاد بسته هتلینگ و تدوین بسته حمایت از گردشگری جزو اقدام‌های اداره کل در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که در دو محور ارتقای توان تولید ملی و توسعه صنایع‌دستی و گردشگری است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ۶ روستای گیلان برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان پایلوت شدند، خاطرنشان کرد: ۲۲۰ کارگاه تولید انفرادی و گروهی در این روستاها تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی روستای بدون بیکار در اسطلخ‌خان در راستای بوم‌گردی و با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک سینا از جمله اقدام‌هاست و روستای دهنه‌سر شیجان خمام نیز برای اجرای این طرح انتخاب شده و در تمام شهرستان‌های استان روستاهای هدف مشخص و طرح روستای بدون بیکار در آن اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.