سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان در واکنش به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال یا ایجاد دفتر سیاسی طالبان در پاکستان گفت که دفتر قطر تنها آدرس رسمی این گروه برای مذاکرات صلح است.

دفتر طالبان در قطر تنها آدرس رسمی برای مذاکرات صلح افغانستان است

به گزارش "قدس آنلاین"،  در روزهای اخیر، گزارش‌هایی از نشست سه جانبه روسیه، پاکستان و چین در ماه گذشته منتشر شد که بر اساس آن قرار است درباره ایجاد دفتر سیاسی جدیدی برای طالبان و یا انتقال آن از قطر به کشور دیگری تصمیم‌گیری شود.

گفته می‌شود که برای انتقال دفتر سیاسی کنونی طالبان از قطر و یا ایجاد آدرس سیاسی جدیدی برای این گروه، پاکستان به عنوان یکی از کشورهای میزبان در نظر گرفته شده است.

روسیه، پاکستان و چین پس از رایزنی در نشست مسکو، دفتر سیاسی طالبان در قطر را فاقد مشروعیت سیاسی اعلام کرده بودند.

«جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که دفتر سیاسی طالبان در قطر فقط رسمیت دارد که به منظور گفت‌وگوها و مذاکرات صلح را به پیش ببرد.

فیصل به جمهورنیوز گفت که تاکنون ایجاد دفتر سیاسی طالبان در پاکستان به صورت رسمی تأیید نشده است و اگر طالبان اقدام به ایجاد دفتر سیاسی در پاکستان کند، یک امر غیرمعقول خواهد بود.

معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان خاطرنشان کرد که دفتر سیاسی طالبان تنها در قطر رسمیت سیاسی دارد و در دیگر کشورها، به رسمیت شناخته نمی شود.

وی افزود: کشورهایی که خواستار برقراری صلح و ثبات در افغانستان هستند، باید با گروه‌های تروریستی همکاری نکنند.

فیصل خاطرنشان کرد که ایجاد دفتر طالبان در پاکستان مسئله تازه‌ای نیست بلکه سالیانی است که سران طالبان در پاکستان حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.