عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به دستورجلسه امروز این کمیسیون گفت: طبق قانون باید تا سال ۹۸ تعداد ۴۰ نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود که کمیسیون پیگیر تهیه طرحی با همین موضوع است.

تعداد نمایندگان مجلس یازدهم به ۳۳۰ نفر می‌رسد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی با تشریح دستورجلسه امروز (سه شنبه، 12 بهمن ماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: کمیسیون شوراها جدول حوزه های انتخابیه برای افزایش تعداد نمایندگان آن طبق قانون را مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در سال 1398 باید 40 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود چرا که سال 88 باید 20 نماینده به حوزه های انتخابیه مجلس افزوده می شد اما این کار صورت نگرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه تا سال 98 باید 40 نفر نماینده به حوزه های انتخابیه مجلس اضافه شود، عنوان کرد: تقریبا دو ماه قبل به وزارت کشور فرصت 45 روزه ای دادیم تا لایحه جدول حوزه های انتخابیه را تهیه کرده و به کمیسیون شوراها بدهد اما آنها اعلام کردند لایحه مذکور به دلیل بروکراسی ها که از هیأت دولت باید به مجلس ابلاغ شود طولانی می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از این رو برای جلوگیری از طولانی شدن روند بررسی، صحبت کردیم تا کمیته ای با مرکزیت کمیته تقسیمات کشوری کمیسیون تشکیل شود که یک نماینده از وزارت کشور، نماینده وزارت اطلاعات و نماینده مرکز پژوهش های مجلس در آن حضور داشته باشد همچنین در این موضوع از طرح های آقایان فرهنگی و صباغیان و لایحه ای که در حال حاضر در وزارت کشور در دست است به صورت غیررسمی استفاده شده و از سایر نظرات نیز بهره می گیریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.