رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اقدام در جهت تداوم شهرک‌سازی، از برنامه‌اش برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی جدید در کرانۀ غرب رود اردن خبر داد.

اسرائیل ساخت ۳ هزار واحد مسکونی جدید را تصویب کرد

به گزارش "قدس آنلاین"، وزارت امور نظامی رژیم صهیونیستی، در ساعات پایانی سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد طرح‌های ساخت این واحدهای مسکونی به تائید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر،  و آویگدور لیبرمن، وزیر امور نظامی اسرائیل، رسیده است.

مقامات رژیم صهیونیستی از ۱ بهمن که دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در امریکا آغاز شده است، اقدامات در جهت شهرک‌سازی را تشدید کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی هفتۀ گذشته نیز از برنامه‌اش برای ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی دیگر در کرانۀ غربی رود اردن، ازجمله یکی از شهرک‌های یهودی‌نشین در شمال شهر بیت‌المقدس، خبر داد.

رژیم صهیونیستی در دومین روز از دوران ریاست‌جمهوری ترامپ نیز برنامۀ ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی جدید را در بیت‌المقدس تصویب کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا (چپ) و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برج ترامپ در نیویورک، ۴ مهر ۱۳۹۵

به گفتۀ مایر تورگمان، از مقامات ارشد شهرداری بیت‌المقدس، با توجه به حمایت ترامپ از شهرک‌سازی اسرائیل، مقامات این رژیم صدور این مجوزها را تا آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به تعویق انداخته بودند.

بسیاری کشورهای جهان تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعۀ شهرک‌سازی را محکوم کرده‌اند و آن را مانعی برای صلح در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دانسته‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل، جمعه ۳ دی امسال قطعنامۀ‌ توقف فوری شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینیان را با ۱۴ رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنعِ دولت قبلی امریکا تصویب کرد.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۲۳۰ شهرک یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.