پلیس آلمان سحرگاه چهارشنبه با اجرای عملیاتی در استان 'هسن' (Hessen)، بیش از ۵۰ خانه را مورد تجسس قرار داد و ۱۶ مظنون تروریستی را بازداشت کرد.

پلیس آلمان ۱۶ مظنون تروریستی را در فرانکفورت بازداشت کرد

به گزارش "قدس آنلاین"، این عملیات بطور عمده در شهر فرانکفورت بزرگترین شهر استان هسن و اطراف این شهر انجام شد.
مقامات پلیس می گویند این عملیات علیه اعضای مظنون یک گروه تروریستی خارجی انجام شده است که قصد اجرای حملاتی را داشتند. در این عملیات حدود ۵۴ خانه، واحد تجاری و مسجد مورد تجسس قرار گرفت.
یک تونسی ۳۶ ساله که از او به عنوان سرکرده یکی از حلقه های تروریستی یاد می شود، از جمله افراد بازداشت شده است. این فرد از اوت ۲۰۱۵ تحت نظر بوده و متهم به جذب نیرو و قاچاق اقلام مورد نیاز برای داعش و ایجاد یک شبکه تروریستی در آلمان است.
همچنین شب گذشته ۳ نفر در برلین به اتهام ارتباط با داعش دستگیر شدند.
آلمان در سال ۲۰۱۶، هفت حمله تروریستی را با ابزارهای مختلف از مواد منفجره گرفته تا چاقو و تبر و کامیون شاهد بود که طی آنها ۲۲ نفر کشته و حدود ۱۱۲ تن مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت چند مورد از این حملات را بر عهده گرفته است. تازه ترین مورد نیز حمله ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) بود که یک تونسی تبار با نام 'انیس عامری' با کامیون وارد بازارچه کریسمس در برلین شد و ۱۲ نفر را کشت و ۴۸ نفر را زخمی کرد.
توماس دی ماتزیر وزیر کشور آلمان بتازگی اعلام کرد سامانه جدید ارزیابی تهدید برای ردگیری تروریست های بالقوه و افزایش همکاری بین مقامات و نهادهای مرتبط در آلمان به کار می رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.