پور مختار با بیان اینکه به هیچ وجه نباید در تعاملاتمان آمریکا را حساب بیاوریم، اظهار داشت: دولت ما باید دلار را از معادلات کشور خارج کند وگرنه تعارف کردن و کلی حرف زدن فایده ای ندارد. اینکه برخی از مسئولین ما بعد از فرمان اخیر ترامپ گفتند مرزبندی و دیوار کشی معنا ندارد، تعارف تیکه پاره کردن است.

 پاسخی قاطع به تحقیر ملت داده شود/ دلار از معاملات حذف شود

محمد علی پور مختار، عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در گفتگو با «قدس آنلاین» با اشاره به کاهش ارزش پاسپورت ایرانی بعد از فرمان ممنوعیت ورود و خروج ۷ کشور از جمله ایران به آمریکا، اظهار داشت: این اقدام ترامپ بر خلاف اسناد و حتی عرف بین الملل به عنوان یکی از منابع حقوق بین الملل، محسوب می شود؛ در حالی که در حقوق بین الملل مراودات و رفت و آمد بین کشورها همیشه توصیه شده و استقبال می شود.

 وی با بیان اینکه حرکت اخیر ترامپ امری ستیزه جویانه و جنگ طلبانه است چرا که اسم هفت کشور آورده شده در لیست در ردیف کشورهای تروریست خیز و ملت های تروریستی آورده شده است، افزود: در واقع این حرکت هم برخلاف منشور حقوق بشر و هم بر خلاف منشور ملل متحد است و اثبات این مدعا باید از یک جایگاه حقوقی رسیدگی و تعیین شود، بر این مبنا اقدام ترامپ کاملا غیر حقوقی، غیر منطقی و برخلاف عرف دیپلماتیک است.

پورمختار ادامه داد: خوشبختانه بین ایران و آمریکا روابط دیپلماتیکی وجود ندارد و ما هم نیازی به آنها نداریم؛ از سوی دیگر برخی دولتمردان ما نیز که در مذاکرات فکر می کردند آمریکا آدم شده باشد باید از این اقدام ترامپ عبرت بگیرند و توجه داشته باشند فرقی بین اوباما و ترامپ وجود ندارد، آنها صرفا روش هایشان متفاوت است ولی نگاه شان به ملت ایران و همه مسئولان ایرانی واحد است و کاری به غیر از تحقیربا ما نخواهند کرد، پس بهتر است برای همیشه دندان ارتباط با آمریکا را کشیده و آن را دور بیاندازیم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل جمله ماندگاری را در خصوص آمریکا فرمودند و آن هم این است که" هر وقت آمریکا آدم شد ما با آن رابطه برقرار می کنیم"، تاکید کرد: برقراری این رابطه نشدنی است چرا که اگر شیطان بزرگ مومن شود ما هم  به آن ایمان می آوریم و این امر نشدنی است لذا دولت هم باید در قبال رفتارهای خصمانه آمریکا مواضع قاطعی بگیرد، تعارف کردن و کلی حرف زدن فایده ای ندارد؛ اینکه برخی از مسئولین ما بعد از فرمان اخیر ترامپ گفتند مرزبندی و دیوار کشی معنا ندارد، تعارف تیکه پاره کردن است.

این نماینده مجلس با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل خصومت های آمریکایی ها از ابتدای انقلاب تاکنون، افزود: فرمان منع ورود و خروج اتباع ایرانی از سوی  ترامپ، تحقیر بزرگی برای ملت ایران با سابقه تاریخی هزاران ساله اش است.

پور مختار در پایان با بیان اینکه به هیچ  وجه نباید در تعاملاتمان آمریکا را حساب بیاوریم، اظهار داشت: دولت ما باید دلار را از معادلات کشور خارج کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.