شهرکرد- نماینده سابق مجلس با بیان اینکه قشر منفعت طلب در حال الگوبرداری از کشورهای غربی برای اداره کشور هستند، گفت: جناح منفعت طلب برخلاف جناح عقل گرا به دنبال دو قطبی کردن جامعه و اجرا ی پروژه نفوذ است.

برخی به دنبال دو قطبی کردن جامعه و اجرا ی پروژه نفوذ هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهرداد بذرپاش شامگاه سه شنبه در جمع فعالان فرهنگی، سیاسی و بسیجیان شهرکرد ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر به بیان دست آوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اکنون که در دهه چهارم انقلاب هستیم، زمان مناسبی برای ارزیابی، تغییر و تحولات و فراز و فرودهایی است تا بتوانیم با یک سند راهبردی به جلو حرکت کنیم.

بذرپاش افزود: اختلاف عقیده در هر جامعه ای باعث پیشرفت یک ملت می شود، اما نزاع های گفتمانی جامعه امروز بین دو جریان واقع بین آرامانگرا که پرچم دار آرمانگرایی و تعالی بخش شعارهای اصیل انقلاب اسلامی است و تکیه اش به ظرفیت های داخلی کشور است و مشکلات موجود را ناشی از ارائه برنامه های محافظه کارانه و توسعه نامناسب می داند.

وی تصریح کرد: گروهی هم با تفکر منفعت طلبانه همیشه به دنبال گرفتن اشکال و مقصر جلوه دادن دیگران هستند این قشر منفعت طلب در حال الگوبرداری از کشورهای غربی برای اداره کشور هستند، اما در اصل مشکل از انقلاب و نظام نیست، بلکه مشکل از برنامه های توسعه نامناسب و منفعت طلبانه گروهی خاص است.

وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری با داشتن ۱۰ درصد از ذخایر آبی کشور و دارا بودن پتانسیل های بالا در زمینه های اقتصادی، بخاطر نبود مدیریت صحیح و همچنین نبود برنامه توسعه مناسب یکی از استان های محروم کشور است.

نماینده سابق مجلس در ادامه گفت: بودجه عمرانی ۵ ساله استان چهارمحال و بختیاری به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است اما با این وجود استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر بالاترین نرخ بیکاری کشور  را داراست.  

وی میزان نقدینگی کشور را ۱۰۴۰  هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۶۰۰هزار میلیارد تومان از این مبلغ تحت عنوان سپرده های بانکی در بانک ها انباشته شده و ۲۴۰ هزار میلیارد تومان آن به صورت ارز و سکه در  دست مردم و همچنین ۲۰۰ هزار میلیارد به صورت کالا و مواد اولیه در انبارهای کارخانجات دپو شده است.

وی افزود: سالیانه  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور می شود که باعث شده خسارت های جبران ناپذیری به تولید کنندگان داخلی وارد شود.

بذرپاش اظهار کرد: در طول ۵۰ سال گذشته رکود موجود در بازار و صنعت بی سابقه بوده است و طرح های ساخت مسکن با وجود ایجاد ۱۰۱۳ شغل در رکود می باشد و همه این ها نشان دهنده ارائه برنامه های نامناسب گروهی خاص است.

وی تأکید کرد: جناح منفعت طلب برخلاف جناح عقل گرا به دنبال دو قطبی کردن جامعه و اجرا ی پروژه نفوذ است.

نماینده سابق مجلس ادامه داد:  حوزه هسته ای اهرمهای بسیار زیادی از جمله توان موشکی و بازدارندگی نظامی، روحیه مردمی، شجاعت و از خود گذشتگی را دارا می باشد، اما طراحی دشمن بر اساس گرفتن نقاط قوت کشور است و انرژی هسته ای هرچند یکی از دلایل بازدارندگی برای کشور می باشد اما دشمن با کمک جناح منفعت طلب و شناخت این نقاط قوت با ایجاد دوگانگی اقتصادی، هسته ای و ارتباط دادن تمام مسائل کشور به انرژی هسته ای و مطرح کردن برجام ۲ قصد خلع صلاح کردن کشور  را دارد.

وی در ادامه به بررسی دلایل رکود در کشور پرداخت و گفت: یکی از دلایل رکود بازار مسکن، نبود برنامه ای مناسب برای تکمیل مسکن مهر است و از دلایل رکود بازار می توان به افزایش واردات و حجم بالای کالای قاچاق و همچنین انتظارات کاذب ناشی از اجرای برجام اشاره کرد که باعث ایجاد  رکود عمیقی در کشور شده است.

وی آمارهای کنونی اشتغال زایی را دروغ محض عنوان کرد و گفت: یکی از راه های برون رفت کشور از وضعیت کنونی تزریق ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت حساب شده به اقتصاد کشور است که از این مقدار ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باید صرف خرید کالاهای موجود در انبارها شود  و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باید به عنوان سرمایه در گردش در اختیار تولید کنندگان و طرح هایی که نیمه تعطیل یا تعطیل هستند قرار داده شود.

بذرپاش گفت: مدیران دولتی عینک های دودی خود را بردارند و از استخرهای سعدآباد بیرون بیایند تا با  واقعیت های جامعه کمی آشنا شوند و در آمارهایی که به مردم ارائه می دهند تجدید نظر کنند چرا که همسران آنها هم این آمارها را قبول ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.