کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج قرار است ۲۵ ماه جاری در استانبول ترکیه برگزار شود. در این کنفرانس دو روزه، شخصیت های ملی فلسطین از بیش از ۲۰ کشور دنیا حضور خواهند داشت.

استانبول در ۲۵ ژانویه میزبان کنفرانس فلسطینیان مقیم خارج خواهد بود

به گزارش "قدس آنلاین"، در این کنفرانس به بررسی اوضاع اقشار مختلف جامعه فلسطین به ویژه زنان، کودکان و جوانان پرداخته می شود و از نهادهای جامعه مدنی و سندیکاها نیز تقدیر به عمل می آید.

پایگاه الکترونیکی کنفرانس فلسطینیان خارج تاکید کرد که هدف از برگزاری این کنفرانس، تاکید بر حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت و نقش خارج در این مساله، تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی، تلاش های سیاسی برای تحقق حقوق مدنی و انسانی ملت فلسطین، مشارکت سیاسی در اتخاذ تصمیمات ملی فلسطین و تقویت وحدت سیاسی ملت فلسطین در خارج است.

پررنگ تر کردن نقش و جایگاه ملت فلسطین در خارج در عرصه های رسانه ای و سیاسی در راستای تقویت ثبات و پایداری آنان و تسلیم نشدن در برابر دیکته های دشمن و پروژه های سازشی که موجب پایمال شدن حقوق ملت فلسطین می شود، نیز از محوره های این کنفرانس خواهد بود.

زاهر بیراوی رئیس انجمن ارتباط اروپایی فلسطینی تاکید کرد که فلسطینیان مقیم خارج باید مشارکت بیشتری در پروژه های ملی و حفظ اصول و ارزش های ملی و حقوق ثابت و حقه ملت فلسطین داشته باشند.

بیراوی بر ضرورت مشارکت گسترده فلسطینیان در این کنفرانس در استانبول تاکید کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.