۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 499297

کمیته بین‌المللی المپیک از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ۳ ورزشکار از المپیک لندن خبر داد.

افشای دوپینگ تازه در ورزش روسیه و ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، با آزمایش مجدد نمونه‌های تست گرفته شده از المپیک پکن و لندن، تست یکی از ورزشکاران روسیه در دوی ۴ در ۱۰۰ متر مثبت اعلام شد.

تیم دوی ۴ در ۱۰۰ متر روسیه در بازی‌های المپیک لندن به مدال نقره رسید و با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ آنتونیا کریوشکاپکا این تیم باید مدال را پس بدهد. این ورزشکار دوپینگی در دوی ۴۰۰ متر به عنوان ششمی رسیده بود.

جولیا جوشینا یکی از دوومیدانی‌کاران تیم ۴ در ۱۰۰ متر روسیه در واکنش به این اتفاقات گفت: از موضوع دوپینگ اطلاعی ندارم. من مدالم را به هیچ عنوان پس نمی‌دهم. در حال حاضر منتظرم تا فرزند دومم به دنیا بیاید. الان زندگی متفاوتی دارم و امیدوارم همه چیز به خوبی به پایان برسد.

به نقل از فارس، همچنین تست دوپینگ یک بوکسور از ترکیه و یک ورزشکار دیگر از روسیه مثبت اعلام شده است.  ورا جنیوا از روسیه و آدم کیلیچی از ترکیه نیز تست دوپینگ‌شان در المپیک لندن مثبت شد.

در بیانیه IOC نیز در این باره آمده است: حفاظت از ورزشکاران پاک و مبارزه با دوپینگ اولویت ماست. بعد از عدم حضور دوومیدانی‌کاران روس در المپیک ریو، کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفت نمونه‌های دو المپیک پکن و لندن را دوباره آزمایش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.