تبریز- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی در هر محله و در منطقه در راستای هویت سازی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله اقداماتی است که باید تا سال 2018 اجرایی شوند.

راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی در هر محله برای ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش قدس آنلاین، بهمن نامور مطلق در آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هنرمندان خطه آذربایجان همواره به عنوان پیشگامان عرصه هنر سهم بزرگی در اقتصاد و هویت کشور دارند.

 وی در ادامه افزود: هویت ما در آن چیزی است که هنر خلق می کند، هنر دست هنرمندان تبریز هویت ساز نمایان گر هویت بزرگ آذربایجان و کشور است، آذربایجان دارای مکاتب بزرگ هنری است که نشان از قدمت و اصالت هنر در این منطقه از کشورمان است، آذربایجان در هر زمان مولف هنر های تازه بوده است که ما در این زمان شاهد یک جهش تازه هستیم.

 وی با بیان اینکه هنرمندان با خلق آثار هنری، نشاط و طراوت را به جامعه هدیه می‌دهند، بیان کرد: با توجه به این موضوع، ضروری است برای حفظ هنر سرمایه‌گذاری کنیم و بی‌توجهی به این موضوع موجبات بحران به ویژه بحران هویت را فراهم می سازد.

 نامور مطلق بر افزایش همکاری و تعامل بین نسل جوان و پیشکسوت در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی تاکید کرد و گفت: نسل گذشته با حفظ و ارائه اصالت و هویت و در کنار آن نسل جوان با ایجاد نوآوری و طراوت می‌تواند باعث رونق این صنعت باشد.

 وی در خصوص نیازهای روز هنر، تأکید کرد: امروزه هنر به طراحی خوب، بازارچه‌های دائمی، برند سازی و تبلیغات نیاز دارد؛ ضروری است در این عرصه خود هنرمندان و فارغ التحصیلان رشته‌های صنایع دستی به موضوع ورود کرده و کمک حال ما باشند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: آذربایجان به عنوان مرکز هنر کشور و تاثیرگذار در شکل گیری هویت و همچنین انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، فرصتی برای توسعه و جهش در صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان‌شرقی است.

 وی گفت: تبریز باید همه جانبه برای این رویداد مهم آماده شود، در هر منطقه استان باید بازارچه صنایع دستی دایمی دایر شود و روستای فعال در حوزه صنایع دستی داشته باشیم و در جهت پاس داشت دستاوردهای هنرمندان و موزه معاصر از آثار پیشکسوتان هنرهای سنتی ایجاد شود.

 نامور مطلق به منظور بهره مندی از دانش نوین در خلق آثار هنری و کمک به فارغ التحصیلان جوان در حوزه صنایع دستی افزود: نیازمند کمک شهرداری جهت ایجاد خانه های صنایع دستی و هنری هستیم تا زمینه ی مناسب جهت ارائه کارهای جدید نسل جوان در این حوزه فراهم شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی در هر محله و در منطقه در راستای هویت سازی و ایجاد اشتغال پایدار از جمله اقداماتی دانست که باید تا سال ۲۰۱۸ اجرایی شوند.

 در پایان این مراسم، از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی تجلیل شد و نامور مطلق از بازارچه دائمی صنایع دستی تبریز بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.