دادستانی فرانکفورت اعلام کرد که تبعه تونسی که امروز در آلمان دستگیر شده، ضمن همکاری با داعش در اقدام تروریستی در موزه‌ای واقع در تونس هم دست داشته است.

تبعه تونسی دستگیر شده در آلمان با داعش در ارتباط بوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مقامات آلمانی اعلام کردند که تبعه تونسی که امروز در این کشور به اتهام دست داشتن در طرح ریزی عملیات تروریستی دستگیر شد، از جانب مقامات تونسی هم تحت تعقیب قرار داشته است. وی متهم است که در اقدام مسلحانه در موزه باردو واقع در تونس دست داشته است. 

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دادستانی فرانکفورت با انتشار بیانیه‌ای افزود: «این مرد 36 ساله همچنین متهم شده که از سال 2015 در راستای استخدام نیرو برای داعش فعالیت داشته است و شبکه‌ای را به منظور حمایت از حملات تروریستی ترتیب داده است.»

این فرد از سالهای 2003 تا 2013 در آلمان زندگی کرده است و در سال 2015 در قالب پناهجو وارد آلمان شده است. وی در این سال، 5 ماه پس از اقدام تروریستی در موزه باردو  که به کشته شدن 21 گردشگر خارجی منجر شد، وارد آلمان شد.

این فرد در جریان عملیات گسترده پلیس که با حضور بیش از هزار و 100 تن صورت از نیروهای پلیس در ایالت هسن صورت گرفت دستگیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.