بیرجند- قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور بالغ بر ۴ درصد است که نشان دهنده توجه جدی دولت و نظام به موضوع اشتغال فرزندان ایثارگران و جامعه ایثارگری است.

۶۰ هزار نفر از جامعه ایثارگر جویای کار هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، محسن انصاری عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی،  بیکاری را دغدغه بزرگ نظام دانست واظهار داشت: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور جویای کار هستند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور نزدیک به ۱۱ درصد است، افزود: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور بالغ بر ۴ درصد است که نشان دهنده توجه جدی دولت و نظام به موضوع اشتغال فرزندان ایثارگران و جامعه ایثارگری است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه ۹ هزار گلزار شهداء در کشور در دست ساماندهی است، گفت: تاکنون ۶۶ درصد از این میزان ساماندهی شده که این رقم در خراسان جنوبی ۵۰ درصد است.

انصاری نزدیک شدن به روز ملی شهید همزمان با ۲۲ اسفندماه را مورد اشاره قرار داد و افزود: بناداریم در این روز کنگره بزرگ شهداء را با حضور رئیس جمهوری و خانواده های شهدایی از کشورهای عراق، لبنان و شهدای مدافع حرم برگزار کنیم که اقدامی مناسب برای تکریم خانواده های شهداء خواهد بود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اقدامات استاندار خراسان جنوبی در حمایت از جامعه ایثارگری و نیز سرکشی از خانواده های شهداء در سطح کشور بی نظیر بوده است.

ایجاد اشتغال فرزندان شهدای استان کاری زیربنایی است

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای فرزندان شهداء و ایثارگران استان اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته، بطوریکه فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰درصد تحصیل کرده بیکار در استان وجود ندارد.

سید علی اکبر پرویزی با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، گفت: اقداماتی نیز در راستای بکارگیری فرزندان شهداء، جانبازان و ایثارگران در دستگاه های اجرایی استان صورت گرفته که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مورد نظر برسد و آندسته از افرادی که در استان جویای کار هستند نیز اشتغال ایجاد شود.

وی به ساماندهی گلزار شهدای استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی استان در اولویت کاری بود، اتمام گلزارهای شهدای نیمه تمام استان نیز مورد توجه قرار گرفت تا بتوانیم با متمرکز کردن اعتبارات بخشی از آنها به بهره برداری برسد.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه خانواده های شهداء حق بزرگی به گردن همه مردم و مسئولین کشور و استان دارند، افزود: غهمه باید از تمام ظرفیت کاری و اداری خود برای ارائه خدمت به این عزیزان استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.