۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 499441

چهار سارق حرفه‌ای که با توسل به زور و تهدید علاوه بر گروگانگیری از ۲۰ شهروند مشهدی زورگیری کرده بودند، دستگیر شدند.

پرونده زورگیرهای پرایدسوار هر روز سنگین‌تر از قبل

قدس آنلاین - فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: به دنبال اعلام شکایت چند نفر از شهروندان مشهدی که مورد زورگیری چهار سارق خشن قرار گرفته بودند، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت.

سردار بهمن امیری مقدم افزود: آخرین شکایت نیز مربوط به یکی از کارمندان دادگستری بود که سارقان به وی حمله ور شده و اموال او را به زور دزدیده بودند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع دو تیم مشترک از مأموران اداره مبارزه با جرایم جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی استان برای شناسایی و دستگیری این سارقان مأموریت یافتند و تحقیقات وسیع پلیسی با استفاده از روش‌ها و تجهیزات نوین آغاز شد.

یکی از مالباختگان در تحقیقات کارآگاهان گفت که در حال رفتن به محل کارش از میدا کوشش مشهد سوار بر یک خودروی پراید سفید رنگ شده که سه نفر سرنشین داشته است. پس از طی مسافتی، یکی از سرنشینان صندلی عقب ناگهان با قمه به وی حمله‌ور شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

رئیس پلیس خراسان رضوی ادامه داد: این افراد سپس طعمه خود را چند ساعت به گروگان گرفته و پس از سرقت وسایل همراهش، شماره رمز کارت عابربانک او رانیز به زور گرفته و حساب بانکی‌اش را خالی کرده‌اند.

وی گفت: کارآگاهان تحقیق پرونده در بررسی‌های بعدی و تجزیه و تحلیل شیوه سارقان و محل‌های وقوع سرقت، به سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به چهره زنی و شناسایی دو نفر از عاملان این سرقت‌های سریالی شد. آن‌ها پس از چند روز کنترل و مراقبت‌های نامحسوس، این دو متهم را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

سردار امیری مقدم خاطرنشان کرد: دستگیر شدگان در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به ارتکاب سرقت‌های سریالی و زورگیری‌های متعدد، دو همدست خود را نیز به پلیس معرفی کردند که این دو متهم نیز که سعید و اکبر نام دارند، به دام افتادند.

وی گفت: اعضای این باند تاکنون به ۲۰ فقره زورگیری اعتراف کرده‌اند که بازجویی‌ها برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه آن‌ها ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.