۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۲
کد خبر: 499495

دبیر جامعه اسلامی مهندسین گفت که همه جناح‌های سیاسی چه آن‌هایی که هاشمی را عالیجناب سرخپوش می‌دانستد و چه آن‌هایی که او را مقصر پذیرش قطعنامه می‌خواندند به هاشمی بد کردند.

باهنر: همه جناح‌ها به هاشمی بد کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، باهنر در مراسم گرامی‌داشت آیت‌الله هاشیم رفسنجانی که به همت انجمن حمایت از توسعه استان کرمان و کرمانی‌های مقیم تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات برگزار شد، با گرامی‌داشت ایام دهه فجر اظهار کرد: این اولین فجری است که عزیز از دست رفته ما در بین ما حضور ندارند. هاشمی تاریخ گویای نهضت حضرت امام خمینی، تاریخ پیروزی انقلاب، تاریخ بعد از انقلاب تا امروز و فرداها بوده و هست.

وی ادامه داد: نام هاشمی از فعالیت‌ها و پیشرفت‌ها جدا شدنی نیست و بعد از رحلتش گوشه‌های پنهان شخصیتی اش نمایان شده است. خیلی از محرمانه‌ها و نا شنیده‌ها هست که شاید امروز و فردا مهلت بازگویی‌اش نباشد. و قبل از آن بعضی ها حدس و گمان هم نمی‌بردند که ایشان چنین فردی با چنین زوایای شخصیتی باشند.

این فعال سیاسی یادآورد شد: اگر امام خمینی را فرمانده انقلاب بدانید، هاشمی رئیس ستاد فرماندهی بود. از آغاز نهضت در کنار امام بود و کشور را پیش می‌برد. زمانی به امام خمینی گفتند که سربازان شما کجا هستند و ایشان فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند، بزرگوارانی مثل شهید باهنر، بهشتی، مفتح و مرحوم برقه‌ای بخش آموزش و پرورش نسل انقلاب را بر عهده گرفتند.

وی افزود: دیگرانی مثل آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله خامنه‌ای نیز ماموریت افشاگری رژیم ستمگری را بر عهده گرفته و نهضت انقلاب را تبیین می کردند. دیدیم که آیت الله هاشمی به نحو احسن شورای انقلاب را اداره کردند.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: بعد از انقلاب هم آیت الله هاشمی ماموریت های بسیاری را بر عهده گرفتند و در همه مسئولیت‌هایشان خوش درخشیدند. زمانی که مجلس شورای اسلامی تاسیس و افتتاح شد بزرگانی چون آیت‌الله خامنه‌ای‌، چمران، باهنر و رجایی به اتفاق نظر رسیدند که هاشمی کسی است که می‌تواند امور مجلس را به خوبی اداره کند. آن‌ها انتخاب دقیق، حساس و درستی انجام دادند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین یادآورد شد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جانشینی فرمانده کل قوا را پس از عزل جانشین سابق در حالی پذیرفتند که ریاست مجلس را هم در دست داشتند. خدمات ایشان چه در جبهه و چه در امور داخلی کشور غیرقابل انکار است.

 وی با بیان اینکه «آیت الله» مورد بی‌مهری و بدعهدی جناح‌های مختلف سیاسی قرار گرفت، گفت: هاشمی رفسنجانی همواره مورد بی‌مهری‌هایی از سوی جناح های مختلف سیاسی قرار می‌گرفته است. به تازگی ما داستان پذیرش قطع‌نامه را شنیدیم که ایشان چه ایثار و از خود گذشتگی‌ای کردند و چه پیشنهادی به حضرت امام خمینی دادند اما تا پیش از روشن شدن این موضوع همواره می‌گفتند که او قطع‌نامه را تحمیل کرده و امام را مجبور به نوشیدن جام زهر کرده است. بسیار مسائل از این دست‌ که امروز توان افشا شدن ندارد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به خطبه‌های هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه‌های تهران یادآور شد همه دنیا در زمان جنگ بر روی خطبه‌های هاشمی تمرکز می‌کردند تا بتوانند آینده جنگ را پیش‌بینی کنند. زمانی که شرایط ایران در جنگ خوب نبود، هاشمی چنان روحیه‌ای از خود نشان می داد تا دیگران هم روحیه بگیرند.

وی افزود: ایشان حدود ۲۰ سال روز قدس، خطیب نماز جمعه بودند و هر سال یک حرفی جدیدی برای گفتن و یک تهدید جدید هم برای صهیونیست‌ها داشتند. حتی یکی از مقام‌های صیهونیست به تازگی گفت: یکی از دشمن‌ترین دشمن‌های صهیونیست فوت کرده است.

این نماینده سابق مجلس در بخش دیگری از این سخنرانی تصریح کرد: پس از دوران جنگ ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت برای ایران اعلام شد. مسئولیت سازندگی کشوری که هزار میلیارد دلار در جنگ خسارت دیده، بر عهده هاشمی قرار گرفت که انصافا هم خوب و خوش درخشید.

وی مجددا در ارتباط با ناملایماتی که به هاشمی می‌شد، گفت: نامهربانی هایی دربار ه ایشان رخ داد. جناح‌های مختلف چه آن‌هایی که هاشمی را عالی‌جناب سرخ‌پوش و مسئول قتل‌های زنجیره‌ای می‌دانستند و چه آن‌هایی که او را مقصر قبول قطعنامه جنگ می‌خواندند، به او بد کردند. خوب است که حالا از قول حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری شنیدیم که هاشمی همان زمان به امام گفته بود: قطعنامه‌ را من می پذیرم چرا که به نفع کشور است و بعدا مرا محاکمه و اعدام کنید.

باهنر همچنین افزود: برای انقلاب خیلی‌ها حاضر بودند شهید شوند اما هرکسی حاضر نیست تا به خاطر انقلاب و نظام بدنام شود. هاشمی این روحیه‌ را داشت.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به ارتباط نزدیک آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: خود آقای هاشمی تعریف می کردند که در زمان ریاست جمهوری ایشان چند مورد اختلاف نظر با رهبری داشتند. چند جلسه‌ای هم صحبت کرده بودند و هیچ کدام قانع نشده بودند. ایشان به رهبری گفتند که شما رهبری و رهرو هستم در نهایت هرچه شما بگویید همان کار را می‌کنیم. در همین رابطه بارها گفته شده بود که هاشمی همواره تاکید می‌کرد نظام جمهوری اسلامی و رهبری آن خطوط قرمز او هستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد که جانشینی برای هاشمی سراغ ندارم.

وی افزود: البته انقلاب ما انقلاب ریزش‌ها ورویش‌هاست امیدواریم نیروهای دلسوز انقلاب و سربازانی که برای این انقلاب فداکاری می‌کنند، فضا را برای رویش‌ها مهیا سازند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.