وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید در حمله اخیر ارتش این کشور به اعضای القاعده در یمن، «احتمال دارد» شماری از زنان و نیز کودکان غیرنظامی کشته شده باشند.

ارتش آمریکا به جنایت خود علیه غیرنظامیان یمن اعتراف کرد

به گزارش "قدس آنلاین"، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد، در حمله ۲۹ ژانویه‌ ارتش این کشور به اعضای القاعده در یمن، «احتمال دارد» شماری غیرنظامی از جمله زنان و نیز کودکان کشته شده باشند.

«ستاد مرکزی فرماندهی»، که ناظر بر عملیات نظامی ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا است، در بیانیه‌ای می‌گوید هیاتی برای تحقیق در مورد حمله اخیر تشکیل شده است.

«ستاد مرکزی» شمار دقیقی از کشته‌شدگان احتمالی غیرنظامی ارائه نکرده‌است. پیش از این یک مقام محلی در استان مرکزی «البیضاء» گفته بود ۱۶ غیرنظامی در این حمله جان خود را از دست داده‌اند. این عملیات در منطقه‌ای از این استان انجام شده بود. گفته شده دست‌کم سه تن از رهبران و شماری دیگر از اعضای القاعده در این یورش کشته شده‌اند.

حمله ۲۹ ژانویه به دلایلی دیگر نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌ بود. در جریان این یورش، «ویلیام اوون» یک کماندوی ارتش آمریکا جان خود را از دست داد و ۳ نفر دیگر از نیروهای ارتش این کشور زخمی شدند. این نخستین عملیات نظامی از این دست از زمان آغاز ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» بوده است.

ستاد مرکزی فرماندهی می‌گوید القاعده در شبه‌جزیره عربستان، گروهی که هدف عملیات اخیر قرار گرفته، «سابقه وحشتناکی در پنهان کردن نیروهای عملیاتی خود در جمع زنان و کودکان و نیز جای دادن این دسته از غیرنظامیان در اردوگاه‌های تروریستی‌اش دارد.»

به گفته این ستاد نظامی ارتش آمریکا، چنین چیزی‌ می‌تواند «مواردی مانند این (عملیات اخیر) را به طور مشخص، فاجعه‌بار کند.»

آمریکا سال‌هاست در یمن به بهانه مبارزه با تروریسم القاعده، دست به عملیات نظامی و حملات پهپادی می‌زند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.