وزارت خارجه مصر تاکید کرد که برای کمک رسانی به تسهیل مذاکرات صلح سوریه در ژنو که ۲۰ فوریه (۲ اسفند) برگزار خواهد شد، آماده ایم.

قاهره برای تسهیل روند مذاکرات صلح سوریه در ژنو آماده است

به گزارش "قدس آنلاین"، سخنگوی وزارت خارجه مصر از آمادگی قاهره برای کمک به مذاکرات صلح سوریه خبر داد.

در همین راستا، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد: از سرگیری مذاکرات میان گروه های سوری در ژنو در تاریخ ۲۰ فوریه (۲ اسفند) با نظارت سازمان ملل را مورد استقبال قرار می دهیم و برای انجام هر کاری که موفقیت این مذاکرات را تسهیل کند، آماده هستیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مصر عضو مجموعه بین المللی مرتبط با سوریه است و از روند از سرگیری مذاکرات صلح سوریه در ژنو اطلاع داشتیم و در تسهیل آن مشارکت خواهیم داشت. ما به عنوان یک بازیگر منطقه ای، مذاکرات آستانه قزاقستان را هم پیگیری می کردیم و برای نظارت بر آتش بس سوریه به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.

اخیرا دی میستورا  نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه موکول شدن دور جدید مذاکرات ژنو بین طرف های بحران سوریه از ۸ فوریه به بیستم این ماه (۲ اسفند) را تایید کرد و گفت: با توجه به مذاکراتی که با دبیرکل سازمان ملل متحد انجام دادم تعویق مذاکرات تا ۲۰ فوریه را خواستار شدم.

وی در خصوص علل اتخاذ تصمیم برای تعویق این مذاکرات گفت: اولا اینکه می خواهیم به طرحی که در آستانه تدوین شد فرصت دهیم تا تحقق پیدا کند. اگر آتش بس تا میزانی که ما می خواهیم ثابت باشد به مذاکرات سوریه کمک خواهد کرد. دوم اینکه می خواهیم به دولت (سوریه) برای مشارکت قوی و به معارضان برای یکپارچه سازی خود در این مذاکرات فرصت دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.