قم- نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا باید منت مردم ایران را کشیده و به این ایران بیاید، البته به این شرط که ما بتوانیم مملکت خودمان را آنچنان بالا ببریم که آنان حسرت این مملکت را بخورند.

 رئیس‌جمهور آمریکا باید منت مردم ایران را بکشد/ به جای حل مشکل؛ مدیر عوض کردیم

به گزارش قدس آنلاین، مسعود پزشکیان در حاشیه مراسم سالروز دهه مبارکه فجر که در مسجد ولیعصر (عج) قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر بیان موضع‌گیری‌های مجلس نسبت به اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: مجلس دراین‌باره موضعی نگرفته است و هر نماینده‌ای نظر خود در رابطه با این اقدام بیان کرده، ولی بنده معتقدم که اگر عزتی را که مسلمانان باید داشته باشند باور کنیم این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه عزت مسلمانان باید حفظ شود، افزود: رئیس‌جمهور آمریکا باید منت مردم ایران را بکشد و بیاید به این کشور البته به این شرط که ما بتوانیم مملکت خودمان را آن‌چنان بالا ببریم که آنان حسرت این مملکت را بخورند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقت استیضاح وزیران نیست، بیان کرد: باوجوداینکه نزدیک به زمان انتخابات هستیم و اگر استیضاح کنیم، آیا قرار است یک انسان توانمند را در به‌جای آن بگذاریم ازاین‌رو این روند ازنظر کارشناسی یک‌زمان مناسب نیست، باید تلاش کنیم تا اگر یک نقصی وجود دارد حل‌شده و جوابگو باشد نه این‌که تلاش کرده تا اشخاص را جابه‌جا کنیم.

وی عنوان کرد: ۳۸ سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی می‌گذرد و همین‌طور مدیران مختلف را عوض می‌کنیم، چرا مشکلات حل‌نشده؟ انسان‌ها مشکل نیستند ازاین‌رو باید مشکلات را پیداکرده و آن را حل کنیم.

پزشکیان با اشاره به تخلفات صندوق فرهنگیان خاطرنشان کرد: مقصر خود ما هستیم که نتوانسته‌ایم سیستم نظارتی را طوری طراحی کنیم که این اتفاقات رخ ندهد.

وی بابیان اینکه کشورهای خارجی طوری عمل می‌کنند که اختلاسی در آن کشورها صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: چه طور هشت هزار میلیارد جابه‌جاشده اما متوجه نشده‌ایم آیا خواب بوده‌ایم؟ یا اینکه نظارت باید این‌قدر ضعیف باشد که این‌همه پول جابه‌جا شود تازه بیدار شویم بگوییم پیداشده ولی خواب بودیم، ازاین‌رو این‌یک نقص است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  در جواب یکی از خبرنگاران بر مسئله حادثه پلاسکو، بیان کرد: یکی از عیب‌های ما این است که سعی نکرده‌ایم بگوییم ما مقصر هستیم باید بپذیریم در ضمن اینکه تلاش می‌کنیم، می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و اگر این را بپذیریم آن زمان قبول می‌کنیم که این عیب به ما برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت نباید دنبال مقصر گشت، ازاین‌رو باید مشکل را پیداکرده و حل کنیم، همچنین در این مسئله می‌توانستیم تا حدی بهتر عمل کنیم.

پزشکیان عنوان کرد: یکی از مشکلات ما روند علمی بررسی مسئله است، اینکه هر کس با هر روشی بخواهد مسئله‌ای را بررسی کند به هیچ جایی نخواهیم رسید. 

وی بیان کرد: در اوایل انقلاب کسانی که مدیر بودند سالم‌تر و ایثارگرتر از الآن بودند ولی به علت عیب‌هایی که نتوانستیم پیدا کنیم آنان را کنار گذاشتیم و مدیرانی ضعیف‌تری را جایگزین کردیم ازاین‌رو ما باید به دنبال عیب‌جویی باشیم نه اینکه مدیران را عوض کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان تحلیل انتخابات آینده عنوان کرد: فضای مبهمی است با توجه به اینکه رسانه‌ها هیچ‌چیز را بیان نمی‌کنند در واقع فضایی که درست کرده‌اند یک فضای سیاسی و بسته است و در این فضای سیاسی شکوفایی بی‌معنا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.