روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا در گزارشی به قدرت و توان بالای نیروهای گارد ساحلی یمن اذعان کرد.

واشنگتن پست: انهدام ناوچه سعودی به دست نیروهای یمنی، آمریکا را وحشت زده کرده است

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از "پانوراما الشرق الاوسط"؛ پس از عملیات جانانه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و انهدام ناوچه سعودی در سواحل استان "حدیده" از سوی این نیروها، روزنامه "واشنگتن پست" اعلام کرد : "نیروهای گارد ساحلی یمن، از حیث دستگاه های راداری بی سیم و سرعت عمل در رصد نیروهای دریایی دشمن، جزء قوی ترین و به روزترین نیروهای دفاع دریایی در منطقه به شمار می روند. "

این روزنامه طی گزارشی در مورد انهدام ناوچه سعودی به دست نیروهای شجاع یمنی تأکید کرد: "گارد ساحلی یمن، قدرت موشکی پیشرفته و مدرنی را در اختیار دارد که حتی دریافت سیگنال پرتاب و رهگیری آن به وسیله سیستم های جاسوسی بی سیم و راداری آمریکا، فرانسه و انگلیس هم دشوار است. "

این روزنامه به نقل از "جیمز متیس" –وزیر دفاع آمریکا- می نویسد: "از زمان انهدام ناوچه سعودی، نیروهای دریایی آمریکا، تلاش می کنند تا زمان بررسی شرایط امنیتی نگران کننده و خطرناک در باب المندب، ناوگان دریایی خود را به دور از این این سامانه دفاعی یمن نگهدارد. "

"صالح الصماد" –رئیس شورای عالی سیاسی یمن- امروز تصریح کرد که نیروهای دریایی این کشور پس از انهدام ناوچه سعودی مذکور، ۲۰ درصد نیروی دریایی عربستان سعودی را به هلاکت رسانده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.