مدیر مؤسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی از ارسال ۲۰۰ مقاله از سوی نخبگان شیعی و سنی به دبیرخانه همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی خبر داد.

حضور ۳۰۰ نخبه شیعی و سنی با ۲۰۰ مقاله در «همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی»

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام احمد براتی، مدیر مؤسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در روزهای پایانی ماه جاری، ایجاد رویکرد تقریب بین علمای شیعه را از اهداف این همایش دانست و افزود: پاسخ به شبهاتی که نسبت به مکتب اهل‌بیت(ع) به خصوص شبهاتی که اهل سنت نسبت به معارف شیعی دارند و از سوی دیگر آشنایی آنها با استدلال‌های علمای شیعه درباره مسائل و موضوعات اهل سنت از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی حضور حدود ۳۰۰ نفر از علما و فرهیختگان شیعه و سنی در این همایش را فرصتی برای ایجاد وحدت مسلمین دانست و گفت: حضور حدود ۳۰۰ نفر از طلاب و دانشجویان شیعه و سنی در «همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی» ضمن اینکه موجب تبادل علمی و عقیدتی می‌شود، ناخداگاه وحدت و همدلی را بین دو گروه ایجاد خواهد کرد. ضمن اینکه متولی برگزاری این همایش  موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی با  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان است.

براتی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: «همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی» در تاریخ ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه در سیستان و بلوچستان، میدان آزادی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.