۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 499686

همانند تمامی مراکز و ساختمان های مهم شهر موصل، مجلل ترین هتل این شهر نیز از خرابکاری تروریست های داعش در امان نماند.

به هتل ۵ ستاره موصل خوش آمدید! + تصاویر

به گزارش "قدس آنلاین"، هتل پنج ستاره «نینوا اوبروی» که یکی از بهترین هتل های عراق و البته مجلل ترین هتل شهر موصل، مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور به شمار می آمد، دارای ۱۱ طبقه بوده و در سال ۱۹۸۶ میلادی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، هتل مذکور که آن را هتل بین المللی نینوا نیز می نامند، در سال ۲۰۰۳ میلادی و با سرنگونی رژیم بعث برای مدتی به مقر استقرار نیروهای آمریکایی تبدیل شد اما پس از آن به دلیل بروز هرج و مرج در بیشتر شهرهای عراق از جمله موصل، شاهد تعطیلی چند ساله بود تا این که در نهایت در سال ۲۰۰۹ با حضور شماری از مسئولان وقت از جمله وزیر گردشگری و استاندار نینوا، بار دیگر بازگشایی شد.

با این حال، اشغال شهر موصل از سوی داعش در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی بار دیگر هتل نینوا اوبروی را به تعطیلی کشاند و این گروهک تروریستی یک سال پس از آن با تغییر نام هتل به «الوارثین»، درهای آن را به روی خانواده های عناصر خود گشود.

این در حالی است که نیروهای عراقی طی چند هفته اخیر و در جریان عملیات «نینوا ما می آییم» برای پایان اشغال داعش بر موصل که تاکنون به آزادسازی بخش شرقی شهر منجر شده، توانستند هتل پنج ستاره نینوا اوبروی را آزاد کنند و پرچم این کشور را بر فراز آن به اهتزاز درآورند.

در تصاویر جدیدی که خبرگزاری رویترز از هتل مذکور منتشر کرده و شما را به دیدن آنها دعوت می کنیم، مشخص می شود که این هتل نیز با وجود استفاده تروریست های داعش از آن، از خرابکاری های آنها در امان نمانده و برای بازگشایی دوباره نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.