شهرکرد- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اوج حرکت های ثمربخش زمانی محقق می شود که دولت و بخش خصوصی مکمل هم باشند.

 دولت و بخش خصوصی باید مکمل یکدیگر باشند/مدیران استانی در تصمیم گیری مشارکت ندارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامحسین شافعی ظهر پنج شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان شاهداقدامات زیاد فعالان اقتصادی بودیم که جای امیدواری و شکر دارد و در این ایام باید آغازگر راه های جدید باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: زمانی سرمایه گذاری مولد نتیجه بخش خواهد بود که این سرمایه گذاری توجیه اقتصادی داشته باشد و سودآوری سرمایه ها بالاتر از درآمدهای جامعه باشد.

شافعی افزود: اصل و اساس سرمایه گذاری این است که مبنای حرکت توسعه را در جامعه محیا کنیم و تا وقتی که کارهای واسطه گری در جامعه سودآوری بالایی داشته باشد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه بین منابع بانکی، بازار سرمایه و جذب سرمایه گذاری خارجی یک تقسیم بندی به وجود آمده است که باعث رشد توسعه کشور می شود.

شافعی خاطرنشان کرد: مبنای حرکت بخش خصوصی و دولتی این باشد که فضای مساعد سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران خارجی فراهم گردد و اگر به این مهم محقق نشود برنامه ها به صورت آرمانگرا پیش می روند.

وی پیش بینی امنیت سرمایه گذاری خارجی را ضروری دانست و افزود: با تغییرات ارز کشوری سرمایه گذاری به خطر می افتد و باید امنیت سرمایه گذاری های خارجی توسعه ای خدشه دار نشود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه در برنامه های توسعه ای به جز برنامه سوم توفیق چندانی نداشته ایم.

شافعی بیان کرد: کار توسعه باید از روستا شروع شود تا به نتیجه مطلوب برسیم و اگر از شهر شرروع کنیم باعث مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات استان ها با هم متفاوت اند تصریح کرد: چرا مدیران استانی در تصمیم گیری های استان خود مشارکت ندارند؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پایان گفت: باید استعدادهای بالقوه استان ها شناسایی کنیم و راه توسعه سرمایه گذاری در استان ها و ارتباط دولت با مسئولین استانی را هموار سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.