گناباد-معاون آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: با به‌کارگیری سیستم مدرن آبیاری زیرسطحی در قنوات گناباد به‌ویژه قنات قصبه می‌توان کشاورزی این شهرستان که سال‌ها دچار خشک‌سالی شده را متحول کرد.

آبیاری زیرسطحی توسط قنوات گناباد کشاورزی را متحول می کند

 به گزارش خبرنگارقدس انلاین علی مراد اکبری عصر پنجشنبه در مراسم جشن ملی ثبت جهانی قنات قصبه گناباد که در محل سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، گفت: ایران مهد قنات‌های جهان است که حدود ۸ میلیارد مترمکعب آب از این قنوات خارج و با این میزان آب می‌توان ۸۰۰ هزار هکتار ارضی کشاورزی را آبیاری کرد.

وی اظهار کرد: با به‌کارگیری یک سیستم مدرن آبیاری زیرسطحی در قنوات گناباد به‌ویژه قنات قصبه می‌توان کشاورزی این شهرستان که سال‌ها دچار خشک‌سالی شده است را متحول کرد.

اکبری بابیان اینکه استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در کشاورزی سبب افزایش بهره‌وری محصولات می‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم خشک‌سالی‌های متوالی در ایران اسلامی، با استفاده از دستگاه‌های آبیاری نوین در سال جاری ۱۴ میلیون تن گندم تولید که ۳ تن آن به سایر کشورها صادر شد.

وی افزود: در همین راستا طی ۱۰ سال آینده ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور به سیستم آبیاری مدرن تجهیز می‌شوند و در همین راستا تا پایان سال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به استان خراسان رضوی تخصیص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.