مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه شورای نگهبان اطلاعات نادرستی در زمینهٔ بازاریابی شبکه‌ای داشته است، گفت: دادن اجازه فعالیت به این شبکه‌ها نادرست بود.

دادن اجازه فعالیت به شبکه‌های بازاریابی نادرست بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر که در دفتر ایشان برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینهٔ شرعی شدن فعالیت‌های اقتصادی، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما جمهوری اسلامی است باید از قوانین اسلام پیروی شود نه اینکه قوانین غرب به‌عنوان الگو باشد.

وی بابیان اینکه جوامع غربی اعتقادی به مباحث دینی و اخلاقی ندارند، افزود: در فعالیت‌های اقتصادی نباید دنباله‌رو غرب باشیم زیرا در این صورت این فعالیت‌ها مشکل شرعی داشته و ازنظر دین اسلام نادرست هستند.

مرجع تقلید شیعیان وی با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل شرعی، تصریح کرد: دین باید در متن زندگی انسان باشد و نباید به آن بی‌توجهی شود، چراکه هیچ بن‌بستی در مسائل اسلامی وجود ندارد و همه موارد شرعی نیز به نفع انسان است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اسلام به‌خصوص در معاملات اقتصادی باید به‌صورت اصل موردتوجه قرار گیرد، زیرا بعضی از آن‌ها نیز مشکل شرعی دارد، بازاریابی شبکه‌ای نیز فعالیتی است که باید به مباحث فقهی آن توجه شود، زیرا عده‌ای به دنبال فریب مردم هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه شورای نگهبان اطلاعات نادرستی در زمینهٔ بازاریابی شبکه‌ای داشته است، اظهار داشت: دادن اجازه فعالیت به این شبکه‌ها نادرست بود، زیرا بامطالعه تاریخچه این شبکه‌ها درمیابیم که بدون شک سبب نفی دستورات دینی است.

وی با تأکید بر ضرورت ارائه راهکار حوزوی برای فعالیت‌های اقتصادی، ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید فعالیت‌های اقتصادی خود را برای حوزه شرح دهد، زیرا فعالیت‌های اقتصادی احکام مشخصی دارند و اگر تولید افزایش یابد اقتصاد مقاومتی نیز محقق می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان حق خرید کالا را مورداشاره قرار داد و افزود: باید تلاش کرد تا فعالیت‌های اقتصادی به سمت تولید حرکت کنند زیرا معادلات اقتصادی به‌تنهایی کاربردی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که بر اساس گزارش شرکت‌های خارجی، 90 درصد اعضای بازاریابی شبکه‌ای ضرر می‌کنند و تنها 10 درصد سود می‌کنند، و یا بر اساس آمار دیگری 99 درصد افراد ضرر کرده و تنها یک درصد سود داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.