بیرجند- رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری در جهان اسلام با بیان اینکه اولین جریانی که زیر چتر داعشی کار می‌کند وهابیت است گفت: آنان شعارهای فریبنده داده و از عربستان جوشیدند.

وهابیت زیر چتر داعش فعالیت می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین محمد زمانی عصر پنج شنبه در حاشیه همایش همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند با بیان اینکه در کشور ۵۵۹ هزار نفر از اهل سنت تحت پوشش کمیته امداد هستند بیان کرد: در خراسان جنوبی تعداد خانوارهای محروم تحت پوشش اهل سنت ۳ هزار و ۳۰۰ نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال در بحث تغذیه کودکان اهل سنت «درمیان» ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است یادآور شد: در این مدت کمیته امداد درمیان به ۲۱۰ خانوار جهیزیه اهداء کرد که‌ هزینه کرد آن ۴۲۰ میلیون تومان بوده است.

 رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری در جهان اسلام بیان کرد: در بحث مستمری و کمک‌ها نیز در ۱۰ ماهه امسال ۱/۵ میلیارد ریال ماهانه در اختیار اهل سنت خراسان جنوبی قرار گرفت.

زمانی بیان کرد: این امر نشان می‌دهد در جمهوری اسلامی ایران به اهل سنت نیز توجه شده است تصریح کرد: کشوری که در عرصه وحدت موفق‌تر از همه عالم است کشور ایران است.

وی  به جریان داعشی و تکفیری اشاره کرد و گفت: جریان داعش و تکفیر در گذشته نیز وجود داشته است و این جریان‌ها مقداری ادامه داشت و جنگ‌هایی میان مذاهب به وجود آمد.

وی با بیان اینکه امروزه جریان تکفیری که به نام داعش وجود دارد زیر چتر داعش، سه جریان وجود دارد اظهار داشت: این جریان‌ها شامل جریان تکفیری عقیدتی، تکفیری سیاسی و استعمار جهانی است که‌ با یکدیگر کار می‌کنند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری در جهان اسلام گفت: جریان وهابیت خارج از جریان مذاهب اهل سنت وارد عرصه شده و مذاهب را بدعت می‌دانند و اعتقاد دارند که‌ همه ما کافر هستیم.

وی با بیان اینکه آنان در تکفیر سیاسی دچار مشکل شدند و اصل حرف از مصر جوشید افزود: جریان سوم  جریان استعمار بود که‌ وارد معرکه شد و اسرائیل و آمریکا از جریان بیداری اسلامی نگران بودند و ۳۸ سال شعار مرگ بر آمریکا راه افتاد و کشورهای دیگر نیز با تبعیت از ایران این شعار را سر دادند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری در جهان اسلام گفت: تنها راهی که‌ دشمنان بتوانند جلوی بیداری اسلامی را بگیرند این بود که‌ جریان غرور روحیه انقلاب اسلامی را در درون درگیرکنند.

زمانی، با بیان اینکه مدیریت جریان داعش و تکفیری توسط آمریکا است و آنها نمی‌توانند بفهمند مدیریت توسط آنان صورت نمی‌گیرد گفت: حتی وزیر خارجه آمریکا نیز به این موضوع اعتراف کرد اما آنان باور ندارند که‌ بازیچه آنها شدند.

وی با بیان اینکه نسل جوان ما در معرض خطر است یادآور شد: باید وحدتی که‌ در استان وجود دارد را نشان دهیم و تلاش ما بیشتر شود تا اسلام ناب و اعتدالی و رحمانی را در جهان گسترش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.