مشهد- نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، انقلاب اسلامی ایران را قیامی برای خدا و حرکتی برای تحکیم حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: شروع این انقلاب با پیامی از سوی امام خمینی(ره) آغاز شد که تقوا و تلاش در مسیر الهی را هدف از این حرکت عنوان کردند.

انقلاب اسلامی قیامی برای خدا و حرکتی برای تحکیم حکومت اسلامی بود

به گزارش قدس آنلاین، کبری خزعلی در همایش رویش فرهنگ با عنوان «بازخوانی گفتمان انقلاب در اندیشه های مقام معظم رهبری»، انقلاب اسلامی را نتیجه تبعیت از فرامین امام خمینی(ره) در حرکت های انقلابی، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی دانست و گفت: این حرکت همچنان ادامه دارد و همه ما موظفیم تلاش کنیم تا سربازی در مسیر رویش انقلاب باشیم.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند به تلاشگران وعده داده است که راه های متعددی را در مسیر موفقیت برای آنان باز نماید.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نتیجه تلاش ها و مجاهدت های خستگی ناپذیر مردمی بود که با دلگرمی به وعده الهی در دستیابی به هدف، جان و مال خود را تقدیم انقلاب کردند و در مسیر این حرکت از رحمت خاص الهی بهره مند شدند.

وی حرکت انقلابی مردم در ۲۲ بهمن ماه را نیز نتیجه این اعتماد دانست که سرانجام آن تحقق وعده الهی و به ثمر نشستن حکومت جمهوری اسلامی در ایران بود.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی زنان، ضمن اشاره به ایام ولادت حضرت زینب(س) و بیان روشنگری های ایشان در حادثه کربلا، حرکت زنان مسلمان را در ایام انقلاب را حرکتی زینب وار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این حرکت زینبی برعهده ماست که فرزندانی را تربیت کنیم که یاور امام زمانمان باشند.

خزعلی با اشاره به فعالیت دشمن برای ضربه زدن بر پیکره انقلاب گفت: امروز درجنگ سخت با وجود سرداران رشیدی چون سردار سلیمانی ابر قدرتی در جهان هستیم، اما در جنگ نرم به عهده تک تک ماست که این فضا را در محیط خانواده مدیریت کرده و تربیت نسل جوان خود را در این فضا به دست غرب نسپاریم.

وی با اشاره به فعالیت دشمنان در فضای مجازی و نفوذ آنان در عرصه های مختلف، حاضران در جلسه را به هشیاری در مقابله با این نفوذها در فضای مجازی دعوت کرد.

این سخنران با اشاره به شرایط سیاسی حاکم در جامعه ضمن دعوت به تحقیق و تفحص درباره حقیقت گفت: تنها راه موفقیت این است که مطابق آنچه فرامین الهی و دستورات مقام معظم رهبری است، حرکت کنیم.  

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود، زندگی حضرت زهرا(س) را الگویی در حرکت انقلابی زنان دانست و با اشاره به فعالیت دولت های غربی در استفاده ابزاری از زن گفت: این استفاده نه تنها در بعد تجاری بلکه در کسب رای در دولت ها نیز انجام می شود.

وی ضمن اشاره به نقش زن در جامعه  و تفاوت آن با مردان، اظهار کرد: آنچه قرآن می فرماید برابری است، اما تفاوت وجود دارد و قرار نیست زنان برای ابراز وجود خود همچون مردان کار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.