زاهدان- بارندگی های روز گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان باری دیگر موجب طغیان رودخانه های محلی و انسداد راه های روستایی در این استان شد.

سیل آرامش سیستان و بلوچستان را بر هم زد/رسانه ها کاسه داغ تر از آش نشوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین بارش های شب گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیل موجب شد تا مسیرهای دلگان - ایرانشهر، دلگان - زهکلوت، دلگان - بزمان، نیکشهر - فنوج و نیکشهر - بنت مسدود شود.

گفتنی است به دلیل طغیان رودخانه«مسکوتان» محورهای مواصلاتی این شهرستان  و همچنین شهرستان دلگان مسدود شده است.

نیکشهر بیشترین بارندگی

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین بارندگی گزارش شده در شبانه روز گذشته استان مربوط به روستاهای «دستگرد» و «توتان» از توابع شهرستان نیکشهر با ۵۰ میلی متر بوده است.

مرتضی فرجی  اظهار داشت: از شب گذشته بارش های خوبی در سطح سیستان و بلوچستان گزارش شده که بیشترین آن در شهرستان دلگان با ۴۴ میلی متر، خیرآباد از توابع زاهدان با ۳۳ میلی متر، کارواندر ۲۸ میلی متر، کنارک ۲۰ میلی متر و چابهار یک دهم میلی متر بوده است.

وی تصریح کرد: تمرکز بارش ها امروز صبح در زاهدان، میرجاوه، خاش، ایرانشهر، شمال سرباز و عصر جمعه در جنوب شرق (سراوان، سیب و سوران و مهرستان) است که منجر به آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در برخی از این مناطق می شود.

وی خاطر نشان کرد: امشب با رشد مجدد ابر در شمال و مرکز استان شرایط برای رگبارهای پراکنده و تشکیل مه مهیاست و با توجه به کاهش دمای برای ارتفاعات سفید آبه تا خاش بارش به شکل برف پیش بینی می شود.

امداد رسانی آغاز شد

سیل در حالی آرامش سیستان و بلوچستان را بر هم می زند که مردم سیل‌زده شهرستان دلگان در پی وقوع سیل در چند روز گذشته خانه هایشان تخریب شد و در حال حاضر در چادر اسکان موقت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امدادگران این جمعیت برای امداد رسانی وارد منطقه شدند افزود: در حال حاضر نیروهای ما در شهرستان‌های خاش، دلگان، فنوج و شهر زرآباد شهرستان کنارک مشغول امدادرسانی هستند.

رسول راشکی افزود: صبح امروز توسط امدادگران این جمعیت چندین خودروی گرفتار در سیلاب در شهرستان دلگان نجات داده شدند.

رسانه ها کاسه داغ تر از آش نشوند

در حالی که رسانه های سیستان و بلوچستان در طی هفته گذشته سعی در اطلاع رسانی از ابعاد خسارات وارده به زیر ساخت های استان را داشتند و خواستار رسیدگی به وضعیت مردم سیل زده بودند استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: «مردم در چادر نیستند شما زیاد جدی نگیرید».

علی اوسط هاشمی همچنین به رسانه ها اعلام کرده بود: «نباید یک روزه انتظار معجزه داشت و رسانه‌ها هم نباید برای مردم کاسه داغ‌تر از آش بشوند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.