بیرجند- معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور اجرای دین، اصلاح شهرها وجلوگیری از فساد و امنیت در جامعه رااز اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد وگفت:امام خمینی (ره) نیز برای پیروزی انقلاب همین اهداف را دنبال کردند اولین هدف انقلاب حاکمیت اسلامی است .

اولین هدف پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حاکمیت اسلامی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد زمانی پیش ازظهر جمعه در همایش مدافعان حرم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند با تبریک دهه فجر و میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: همچنین امروزه شهدای مدافع حرم جان خود را در کف اخلاص گذاشتند و ما در پناه خون آنان سر سفره امنیت نشسته ایم.

وی به شعار « نهضت ما حسینی، رهبر ما خمینی »اشاره کرد وافزود: این فریاد تنها یک شعار نبود بلکه برخواسته از شعور و یک تحلیل عمیق است.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم بفهمیم آیا انقلاب حسینی بوده راه آن چیست بیان کرد: اگر هدف‌هایی را که‌ امام حسین(ع) در کربلا و عاشورا برای نهضت خود انتخاب کرده  اگر ملت ما آن هدف ها را داشته باشد حسینی می‌شود در غیراین‌ صورت راهش حسینی نیست.

زمانی تصریح کرد: در این راستا باید مجموعه سخنان امام حسین(ع) از مکه تا کربلا را بخوانیم و ببینیم آیا ما نیز آن اهداف را دنبال می‌کنیم، این سخنان جمع آوری و چاپ شده است و یکی از کتاب‌ها به عنوان سخنان امام حسین (ع) ترجمه فارسی و توضیحات آن ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی نه امام به دنبال ریاست و جاه طلبی بود و نه ملت ایران خاطرنشان کرد: درگذشته رهبری این کشور را شاه برعهده داشت زمانی که‌ زراندوزی شد اموال ملت را برداشت و در بانک‌های خارجی گذاشت.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور یادآورشد: مجموعه سرمایه گذاری‌هایی که‌ شاه در بانک‌های آمریکایی گذاشت سالانه ۳ میلیارد دلار سودآوری داشت.

زمانی اظهار داشت: زمانی که‌ شاه از ایران فرار کرد هرچه توانست خرج کردند و زمانی که‌ مرد اموال و میراثش میان فرزندانش تقسیم شد و زن شاه ثروتمند ترین زن جهان شد.

وی افزود:اما پس از آن امام آمد و زمانی که‌ ازدنیا رفت از مال دنیا و کره زمین و ثروت ملت ریالی استفاده نکرد.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه  امروز در روی کره زمین ۲۲۰ کشور وجود دارد اما هیچ کجا مانند امام و فرزندان امام پیدا نمی‌شود گفت: همچنین اگر گذشته تاریخ حکومت‌های بشر را نیز مرور کنیم در تاریخ حکومت‌ها هیچ پادشاهی جز انبیاء و پیامبران پیدا نخواهیم کرد که‌ مانند امام (ره) زندگی کند.

زمانی بااشاره به اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا بیان کرد: اجرای دین، اصلاح شهرها وجلوگیری از فساد و امنیت در جامعه از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نیز برای پیروزی انقلاب همین اهداف را دنبال کردند افزود: اولین هدف انقلاب حاکمیت اسلامی است که‌ در این راستا عربستان نیز مدعی است مقداری از این هدف را اجرا کرده است.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه کشور ایران تنها کشور درعالم است که‌ توانسته قانون و دین را برگرداند تصریح کرد: همچنین ایران ما تنها کشوری است که‌ در آن بی حجابی وجود ندارد و در کشورهای دیگر این وضعیت وجود ندارد.

زمانی خاطرنشان کرد: در گذشته جامعه ایران علیرغم ثروت تولید دچار مشکل صنعت وابسته به آمریکا و اسرائیل شد اما با اراده امام بزرگوار اقتصاد ما مستقل شد و در تعداد رشته‌های علوم ایران به رتبه های بالا رسید و در نانوتکنولوژی نیز امسال رتبه ۸ عالم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در صنایع نظامی و موشکی ایران مستقل و روی پای خود ایستاد افزود: حدود ۵ میلیون نفر از جمعیت مستضعف و محروم تحت پوشش امداد امام خمینی (ره) قرار گرفتند و امروز درکشور پهناورایران یک خانواده فقیروجود ندارد درحالی که‌ درمابقی کشورها اینگونه نیست.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد:همچنین امام خمینی (ره) برای ایجاد امنیت در کشور تلاش کرد در حالی که‌ در کشورهای اطراف جنگ است و ایران در وسط حلقه آتش با این امنیت قرار دارد.

زمانی اظهار داشت: امروزکشور ایران در دنیا و جهان به عنوان موفق‌ترین کشور در قوانین اسلام است و این امر نیازمند  تلاش بیشتر است و در این راستا نیروهای مسلح، بسیجیان و مردم در تبعیت از رهبری وظیفه سنگین تری برعهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.