تبریز- امام جمعه تبریز گفت: برای دفاع از خودمان از هیچ کشوری اجازه نمی گیریم و مردم ایران پاسخ رییس جمهور آمریکا را در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داد.

مردم ایران پاسخ ترامپ را در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌دهند/ برای دفاع از خودمان اجازه نمی گیریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز،  آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه در روز ٢٢ بهمن هیچ مسلمانی نباید خانه نشین باشد، اظهار داشت: حضور گسترده مردم پاسخ دندان شکنی برای آمریکاست.

وی با بیان اینکه ایران برای دفاع از خود از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیرد، گفت: با قدرت به فعالیت دفاعی خود ادامه می‌دهیم.

خطیب جمعه تبریز با گرامیداشت ایام‌الله دهه‌ فجر خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در تمامی زمینه‌ها وابسته به کشورهای دیگر بودیم و کوچک‌ترین تجهیزات را نیز از کشورهای خارجی وارد می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بعد از انقلاب شاهد پیشرفت سیاسی هستیم، عنوان کرد: در زمان طاغوت کشور در دست مستشاران کشورهای خارجی بود و مدیرانِ ایران را آمریکایی‌ها تعیین می‌کردند، این آمریکا بود که می‌گفت با کدام کشور رابطه داشته باشیم و با کدام مملکت قطع ارتباط کنیم، برای همین هم رژیم پهلوی بیش از هر کشوری با اسرائیل مراوده داشت.

وی ادامه داد: در زمان رژیم پهلوی نظام آموزش و پرورش‌مان مبتنی بر آموزه‌های غربی بود و اسلام در کشور محدود و افکار بیگانگان در سینه‌های مردم جای داده شده بود.

عضو مجلس خبرگان پهلوی با اشاره به جایگزین کردن تاریخ شاهنشاهی با تاریخ رسالت پیامبر، تشریح کرد: در خانه‌ها به جای قرائت قرآن، کتاب انقلاب سفید شاه قرائت می‌شد، برنامه‌های صداوسیما مبتذل بود و نمایندگان مجلس به صورت دیکتاتوری و خود رأیی انتخاب می‌گشتند.

وی افزود: آن زمان‌ها وجهه‌ی مردمی و اسلامی را نمی‌شد در ایران دید اما با بروز انقلاب اسلامی تمام برنامه‌های رژیم ستم‌شاهی برچیده شد و تاکنون بارها انتخابات برگزار شده است تا مردم تعیین کننده باشند.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه در نظام فعلی رانت‌خواری‌ها، بدحجابی، رشوه‌خواری و پارتی‌بازی به مردم نشان داده می‌شود، تصریح کرد: نظام اسلامی ناقص کنونی با نظام زمان طاغوت اصلاً قابل قیاس نیست و ایرادات وارده نیز باید برطرف شود.

وی به نام‌گذاری سال توسط رهبر انقلاب اشاره و اظهار داشت: امام خامنه‌ای سال ۹۴ را اقتصاد مقاومتی نامیدند اما هیچ عملی از سوی مسئولین ندیدند، برای همین نیز در سال جاری پسوند «اقدام و عمل» را به آن اضافه کردند تا بلکه مسئولین کمی به خود تکان دهند، همانطور که حضرت آقا فرمودند، رکود و بیکاری را با اقتصاد مقاومتی از بین ببریم نه اینکه اجازه دهیم آمریکایی که از در بیرون رانده شده از پنجره داخل شود.

امام جمعه تبریز خواستار توجه والدین به تربیت فرزندان شد و تاکید کرد: اگر پدر و مادرها فرزندان را در برابر ماهواره‌ها قرار دهند و در برابر این هجمه فرهنگی و ایجاد شبهات آنان را رها کنند، مسئول خواهند بود؛ تعلیم بدحجابی و بی‌عفتی در فضای مجازی یکی دیگر از مشکلات گریبانگیر جوانان است.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س)، خاطرنشان کرد: این حضرت از نهضت عاشورا دفاع کردند و بزرگداشت میلاد ایشان یک درس بزرگ و هشدار به خاندان اسلام است که از عظمت زن و نجابت او، درس گیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی حادثه پلاسکو را غم‌انگیز خواند و ضمن تسلیت به عموم ایرانیان و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای آتش‌نشان، بر لزوم جلوگیری از اتفاقات این‌چنینی و تجهیز روستا و شهرها تاکید کرد.

وی تصریح کرد: همانطور که رهبری نیز تاکید داشتند، نباید از این حوادث تلخ سوءاستفاده‌های سیاسی شود، با پهن کردن سفره سوءاستفاده خانواده‌ی این عزیزان بیشتر درد می‌کشند.

آیت الله شبستری با اشاره به دستور رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر عدم صدور ویزا برای اتباع ایرانی و جلوگیری از ورود آنان به ایالات متحده، بیان داشت: ترامپ اسلام‌ستیزی و ماهیت پلید خود را به عموم دنیا نشان داد و در شهرهای مختلف آمریکا هرج و مرج به پا کرد؛ حتی دولت کانادا نیز به اقدام ترامپ واکنش نشان داده و عنوان کرده است آماده‌ی پذیرایی از اتباع ایرانی می‌باشد.

وی متذکر شد: هیچ دولتی به جز اسرائیل از آمریکا حمایت نمی‌کند، مردم ایران نیز برای پاسخ به اقدامات آمریکا راهپیمایی ۲۲ بهمن را پرشورتر از گذشته برگزار و جواب دندان شکنی به ترامپ خواهند داد.

امام جمعه تبریز در پایان با تاکید بر لزوم ادامه‌ی فعالیت‌های موشکی در راستای ارتقاء آمادگی دفاعی، از دولت ایران خواست متقابلاً از ورود اتباع آمریکایی جلوگیری نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.