بیرجند-فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان حسینی خور گفت: نیروهای انتظامی دین خود را در دفاع مقدس ادا کردند اما مأموریت نیروی هوایی در زمان جنگ تنها بمباران نقاط حساس نبود و اقدامات زیادی در این راستا انجام دادند.

نقش نیروی هوایی در انقلاب اسلامی ودفاع مقدس بسیار موثر بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند،سرهنگ خلبان حمید مصطفوی پیش از ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌ه ای نماز جمعه شهرستان بیرجند با گرامیداشت دهه فجر و تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز نیروی هوایی اظهار داشت: فاکتورها و عوامل متعددی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند.

وی افزود: حضور اقشار مختلف مردم، نیروهای مسلح، روحانیت فاکتورهای مؤثری بودند که‌ هم باعث تسریع بخشیدن در پیروزی انقلاب و هم تسریع بخشیدن بر نابودی حکومت ستم شاهی شدند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان حسینی خور بیان کرد: یکی از این فاکتورهای موثر که در تسریع بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشت حرکت بی باکانه، شجاعانه و انقلابی کارکنان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷ بود.

مصطفوی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی این کشور در دفاع مقدس را نمی توان به قشر و نیروی خاصی تأمین داد زیرا همه اقشار مختلف مردم نقش داشتند تصریح کرد: ۱۹ بهمن ماه روزی بود که‌ در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی نرسیده بود و ارتش، ارتش ستم شاهی بود اما حرکت انقلابی امام و فریاد آزادی خواهی امام برای نیروهای مسلحی که‌ در مکتب امام حسین(ع) درس خوانده بودند با یک حرکت انقلابی در مدرسه علوی حاضر شدند و به امام لبیک گفتند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام نیروی هوایی کمر رژیم شاهنشاهی را شکست و یکی از ظربات مهلکی که‌ به کمر ستم شاهی وارد شد این حرکت انقلابی نیروهای امام در ارتش بود.

فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان حسینی خور با اشاره به دفاع مقدس و هجوم سراسری و غافلگیرانه رژیم ستم شاهی یادآور شد: در اقدام اولیه رژیم بعث در ابتدا تمام فرودگاه ها و پایگاه های نیروهای هوایی که‌ به احتمال حمله هوایی می رفت اقدامی انجام دادند و این اقدام حمله به فرودگاه های کشور بود.

مصطفوی اظهار داشت: این اقدام رژیم بعثی نیز در اولین پاسخی که‌ از کشور ما متوجه این اقدام وحشیانه بود دو ساعت بعد از حمله هوایی و سراسری کشور عراق به ایران اسلامی فرودگاه ها تأمین شد و هواپیماها از پایگاه های همدان و بوشهر به حرکت درآمدند و اولین مأموریت و بمبی که‌ نشان از خشم ایرانیان بود بر سر صدام فرود آمد.

وی افزود: علاوه آن در اول مهر ۵۹ باید درس خوبی به رژیم بعثی می دادند ارتش و نیروهای مسلح با ۲۰۰ فروند هواپیما و ۱۴۰ فروند هواپیمای بمب افکن و شکاری وارد خاک عراق شدند و تأسیسات نظامی این کشور را مورد حمله قرار داد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان حسینی خور با بیان اینکه تنها مأموریت نیروهای هوایی به این بسنده نمی شود  گفت: در دوران دفاع مقدس تمام نیروهای  ارتش در جای جای لبه حمله و مناطق نبرد حضور داشتند و در ۷ آذر ماه ۹۵ بساط نیروی دریایی  عراق را جمع کردند.

مصطفوی بیان کرد: نیروهای انتظامی دین خود را در دفاع مقدس ادا کردند اما مأموریت نیرو ی هوایی در زمان جنگ تنها بمباران نقاط حساس نبود و اقدامات زیادی در این راستا انجام دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.