اراک-سخنگوی شورای نگهبان گفت: امروز افتخار می کنیم نظام سیاسی ما سکولار نیست چراکه از بدو شکل گیری انقلاب شعارهای مردم اجرای احکام اسلامی بود و امام راحل بارها تاکید کردند مردم خواستار اجرای دین در جامعه هستند.

امروز افتخار می کنیم نظام سیاسی ما سکولار نیست

به گزارش قدس آنلاین عباسعلی کدخدایی روز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ساوه، افزود: انقلاب اسلامی با هدایت امام، پشتیبانی و حضور همه مردم در ایران رخ داد هرچند برخی از کوته فکران سخن امام (ره) مبنی بر تعیین سرنوشت کشور با پشتیبانی مردم را به واژه های پوپولیستی تعبیر می کنند.

کدخدایی گفت:مردم در جای جای تصمیم سازی و سرنوشتشان در انقلاب اسلامی حضور دارند و حضور آگاهانه مردم در صحنه سرمایه ای عظیم و مهم برای نظام است. وی، حضور و حمایت مردم در جنگ تحمیلی را نمونه بارزی از مشارکت آگاهانه مردم عنوان کردو ادامه داد: مردم ایران اسلامی با نگاه احساسی وارد میدان نشده اندو با وجود همه مشکلات از کیان و شجره طیبه انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی اضافه کرد: دشمنان می کوشند به مشارکت مردم و نظام ضربه وارد کند اما، امت همیشه در صحنه با حضور آگاهانه و با بصیرت نقشه آنان را بی اثر می کنند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: باید نگاه هوشمندانه به آینده داشت و مراقب تهدید دشمنان بود تا آسیب هایی که ممکن است نظام را به مخاطره بیندازد، شناسایی شود. کدخدایی اظهار کرد: پس از آسیب شناسی، مدیران باید هوشمندانه برنامه ریزی کنند تا کشور به سمت رشد و تعالی ببرند، همانطور که در دهه چهارم انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی حاصل شده و دشمن به دلیل ناراحتی از این موفقیت ها توطئه و تحریم می کند.

وی، همچنین تسلط بر تحولات پرشتاب منطقه و بین الملل را از وظایف کنونی برشمرد و تصریح کرد: دشمن اقرار می کند جمهوری اسلامی ایران در منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و افغانستان باثبات، با اقتدار و تاثیرگذار بوده و از این اقتدار عصبانی است.

وی، با تاکید بر به روز رسانی نظام مدیریت کشور در حوزه های مختلف، کاهش پیچیدگی اداری و تامین منافع تمامی مردم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی مرهون رهبری امام (ره) وتدابیر حکیمانه رهبر است که با اصل خداباوری، خودباوری و مردم باوری در جهت پیشرفت حرکت کرده و مادامی که پشتیبانی مردم را دارد هیچ آسیبی نخواهد دید.

کدخدایی همچنین شاخص خدامحوری و خداپرستی در آموزه های اسلامی و دینی برای نیل به یک جامعه عادلانه و مدینه فاضله را بسیار مهم برشمرد و گفت: حکومت صالحان، شایسته سالاری، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و ستم، از دیگر ویژگی های مدینه فاضله است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.